Leuke foto’s, maar wie heeft er nou gewonnen?

19 mei 2005, 07:31

De Esprix 2005 awards, de jaarlijkse prijzen voor het beste Direct Marketing en Sales Promotion werk, zijn gisteren uitgereikt in Hotel Arena. Op Emerce is vandaag een zeer actuele banner te zien: “Bekijk hier de foto’s van de Esprix uitreiking van gisteravond”.

Daar zijn ze snel bij. Misschien wel t? snel. Want hoewel de Esprix-site inderdaad barst van de foto’s van de prijsuitreiking blijft de grote vraag aan wie die prijzen dan wel zijn uitgereikt. Het bestuur van de Esprix komt niet verder dan de volgende mededeling:

De uitreiking van de Esprix 2005 in Hotel Arena vond woensdag 18 mei jl. plaats. We hopen dat ook u een interessante, maar natuurlijk ook leuke avond hebt gehad.

Ja hoor, er was een leuke UEFA Cup-finale op de buis. Maar lieve mensen: wie heeft er nou gewonnen?

Update

Nieuw binnen op RSS: good old Adformatie.

TBWANeboko Campaign sleepte twee van de drie gouden Esprix binnen die gisteravond zijn uitgereikt in Hotel Arena.

De prijzen zijn gewonnen met werk voor Heineken Nederland (Heineken Luidsprekerhoed) en Albert Heijn (Albert Heijn Hamsterweken). De derde gouden Esprix ging naar Red Cell Not Just Film, dat werd bekroond voor de BNN-campagne ?We zitten in de shit dus wordt lid!?.

Naast drie keer goud werd 8 keer zilver en 11 maal brons toegekend, schrijft Adformatie. Aan wie? Niet van die lastige vragen stellen.

Update 2

De postbode kwam met de antwoorden:

Categorie Fast Moving Consumer Goods

Goud: Schreeuw Oranje naar de Cup (Heineken | TBWANeboko)

Zilver: Hertog Jan – Dilemma van Arcen (Interbrew | &KoenseSeverein)

Zilver: Coke 360 (Coca Cola | Storage)

Zilver: DubbelFrisss Lycky Lion actie (Riedel Drinks | DDB Amsterdam)

Brons: Nivea. Share that you care (Beiersdorf | TBWANeboko)

Brons: Rexona/Idals Supporterssjaal actie (Lever Faberg? | Draft)

Categorie Retail

Goud: Albert Heijn Hamsterweken (AH | TequilaDirect Company, TBWANeboko)

Categorie Dienstverlening B2C

Goud: We zitten in de shit dus word lid (BNN | Red Cell Not Just Film)

Zilver: Route Mobiel (Route Mobiel | Target)

Brons: KPMG Accountancygame 2004 (KPMG | BVH-Group)

Brons: ING Amsterdam Marathon (ING | TBWABrand Experience Company)

Brons: Straatjes Mailing (Staatsloterij | Saatchi Direct)

Brons: De Monteur (KPN Internet | Loew + Draft)

Categorie Dienstverlening B2B

Zilver: Afspraak is afspraak (Interpolis | Proximity)

Zilver: Uw persoonlijke Prosumer (Euro RSCG 40 )

Zilver: Multikabel’s huiswerk voor scholen (Multikabel | Van Wanten Etcetera)

Brons: Who the hell is Hans Ubbink (Hans Ubbink | K&M)

Brons: Golf on Spot (Golf on Spot | Ogilvy)

Categorie Non Profit

Zilver: Adoptereenkip (Biologica | Compassion, Jong & Klasse)

Brons: Nederland start met stoppen (Stivoro | Draft + Lowe)

Categorie Durables

Brons: Alliance Consumenten Loyaliteitsprogramma (Essilor | Loyalty Lab)

Brons: Audi A3 en A4 Proline Business (Pon’s Automobielhandel | DDB Amsterdam)

Categorie
Tags

2 Reacties

    rafmulder

    Vanmiddag in Adformatie ADFOCUS ESPIX – te vinden op pagina 32 t/m 52 van het 19 mei nummer.


    19 mei 2005 om 08:52
    Anders

    Ik zag het rafmulder, was al bezig om het over te pennen 😉


    19 mei 2005 om 09:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!