Lage kosten belangrijkste keuzemotief ’triple play’

13 juni 2005, 19:40

Kostenbesparingen vormen het belangrijkste motief om in te gaan op een triple play-aanbod. Huishoudens geven de voorkeur aan ADSL als infrastructuur voor multi play-diensten ten opzichte van de kabel. Dit blijkt uit de laatste meting van de Heliview ICT Consumer Monitor. De behoeften aan en acceptatie van gebundelde communicatiediensten, zoals internet, telefonie en televisie, zijn hierin uitgebreid onderzocht.

De voetbaluitzendingen zoals Versatel deze momenteel in de markt zet, zijn voor circa 4% van alle huishoudens aanleiding om televisiediensten bij deze aanbieder te overwegen of aan te schaffen. De bekendheidspositie van Versatel als aanbieder van digitale televisie is beperkt.

Via:

http://www.mediaonderzoek.nl/

Zie ook eerder onderzoek:

Kwart huishoudens interesse in ‘triple play’

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!