Kredietverleners steken veelvoud in reclame

1 augustus 2003, 16:39

Volgens de Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus (VEA) hebben kredietverleners als Gelink en Frisia in de eerste helft van dit jaar al meer geld uitgegeven aan reclame dan in heel vorig jaar.

Volgens de VEA is er door de tien bekendste geldschieters ongeveer 48 miljoen euro uitgegeven aan televisiespots en advertenties in kranten. In het hele jaar 2002 gaf de branche ruim 40 miljoen euro uit aan reclame.

Bij DSB, de grootste in dergelijke geldverstrekking, kon woensdag niemand reageren. De woordvoerder was afwezig.

Gelink Adviesgroep zegt in 2002 niet meer geld te steken in reclame dan in 2003. Alleen is het bedrijf eind vorig jaar begonnen met reclame op televisie. ‘Wij spenderen jaarlijks circa 4 miljoen euro aan reclame’‘, zegt directeur financi?n C. Hazewinkel. ,,We realiseren hier een behoorlijke omzetgroei. Daar stemmen wij ons advertentiebudget op af.’

Gelink ziet door de televisiereclame niet opeens meer respons. ‘We meten bij ons precies via welk medium de klanten binnenkomen. Er komen behoorlijk wat reacties binnen, maar dat zijn niet allemaal serieuze klanten.’

Bron:

http://www.communicatieonline.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Augusto

    Dit zijn natuurlijk de bruto bedragen, zonder de kortingen die ze hebben gekregen


    1 augustus 2003 om 19:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!