KPN vergroot bereikbaarheid internetklant

23 oktober 2003, 05:23

KPN vergroot vanaf woensdag de telefonische bereikbaarheid van klanten die via een gewone telefoonlijn internetten. Internetters kunnen een seintje krijgen als iemand tijdens het surfen belt.

In die situatie verschijnt op het computerscherm van de internetter een bericht met daarin het nummer van de beller. Vervolgens heeft de internetter drie opties. Hij kan het telefoontje beantwoorden via zijn computer, mits die is voorzien van microfoon en luidspreker. De internetter kan de oproep ook doorsluizen naar Voice Mail. Natuurlijk kan hij ook de telefoon oppakken, waarbij hij de internetverbinding verbreekt.

De nieuwe dienst is niet gratis. Zodra de klant een telefoontje krijgt tijdens het internetten, schakelt KPN de telefoonoproep door ? 6 cent per minuut. Daarnaast hanteert KPN een starttarief van 5,18 cent per gesprek. De beller betaalt het reguliere gesprekstarief.

Grappig, voor mijn gevoel kon je al jaren geleden bereikbaar zijn als je aan het internetten was via een telfoonlijn. Voor dat je ging inbellen zorgde je met *21 dat je de inkomende telefoontjes doorschakeld naar je mobiele telefoon. Toch mooi dat ze hier nu een “nieuwe” commerciele dienst van heben gemaakt

Bron: Compuserve

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!