KPN stapt in digitale televisie

23 april 2004, 10:10

KPN Telecom wil het digitale draadloze televisienetwerk Digitenne overnemen. Het telecombedrijf heeft al 30 procent van de aandelen in handen. De stap is opmerkelijk omdat daardoor in de toekomst de distributie van de publieke omroepen in handen komt van een commercieel bedrijf (bron: zdnet.nl).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Je hebt helemaal gelijk AT, laatste tijd erg druk waardoor ik mij (helaas) moet beperken tot scannen van RSS-feeds. Pakkende titels worden steeds belangrijker 🙂

    Vwb KPN, heb af en toe het idee dat ze niet helemaal weten welke kant ze nu op willen (en moeten). Strategie lijkt op schieten met hagel en hopen dat ze daarmee in de roos schieten.


    23 april 2004 om 12:20
    at

    Nou niet helemaal, met een basis signaal als DVB kun je dus meerdere distributievormen vullen. Draadloos is een additionele dienst en in een aantal gevallen zoals bijvoorbeeld Nieuw Beerta goedkoper dan een dure kabel in de grond. Bovendien gaan analoge zenders in Nederland uit binnenkort af dus moet er [sneller] een alternatief komen. De KPN strategie is dat ze in ‘elke’ distributievorm een rol willen spelenen lijkt mij wel helder.


    23 april 2004 om 12:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!