KPN heeft beste website

29 januari 2003, 12:13

Volgens het IT Trends onderzoek van Atos KPMG Consulting scoort KPN.com het beste in een vergelijking met websites van Europese telecomaanbieders.

KPN heeft voor particuliere en zakelijke gebruikers de meest uitgebreide en gebruikersvriendelijke website. Uit de vergelijking op 29 onderdelen van de website wat betreft functionaliteit en gebruikersvriendelijkheid behaalde KPN op een schaal van 1-5 een totaalscore van 3,7. British Telecom scoorde 3,5, France Telecom 3,4 en Deutsche Telecom 3,0. Telecom Italia (2,0) en Belgacom (2,5) behaalden de laagste scores. Uit het onderzoek komt naar voren dat KPN voor particuliere en zakelijke bezoekers vooral hoog scoort op transacties en klantenservice. De Nederlandse telecomoperator heeft ten opzichte van andere Europese aanbieders ruime mogelijkheden om via internet producten en diensten te kopen, het biedt klanten toegang tot vooruitstrevende elektronische rekeningoverzichten en self-care en het scoort relatief hoog op de gestructureerde afhandeling van vragen via internet. Op het vlak van gebruikersvriendelijkheid presteert KPN met zijn webportaal hoog ten aanzien van zoekgemak, snelle beantwoording van door klanten gestelde vragen via het internet, visuele en tekstmatige consistentie van de website, ondersteuning van verschillende veelgebruikte browsers en de mogelijkheid van het instellen van persoonlijke instellingen door bezoekers. KPN scoort niet overal het hoogste. Deutsche Telecom, France Telecom en British Telecom komen als beste uit de bus ten aanzien van de gebruikte navigatiestructuur, customisation, consistentie van functionaliteit, samenstelling van diensten, zoekmogelijkheden voor vacatures en het aantal muisklikken dat nodig is om bij bepaalde informatie te komen.

Bron:

http://www.adfodirect.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!