Koopintentie van huishoudens inzichtelijk voor financi?le dienstverleners

7 november 2003, 11:21

Experian, leverancier van (krediet)informatie over individuele huishoudens, introduceert met de dienst Finergy zogenaamde financi?le clusters op huishoudniveau in Nederland. Deze clusters van Experian zijn ontwikkeld om financi?le dienstverleners te ondersteunen bij hun marketing- en strategische beslissingen.

Finergy verdeelt alle huishoudens (ca. 7 miljoen) in Nederland in 25 verschillende clusters op basis van hun overeenkomsten in aangeschafte financi?le producten, diensten, (aankoop)gedrag, financi?le situatie, koopintenties en -motivaties, kanalenvoorkeur en demografische kenmerken. Gebruikers van deze dienst komen niet alleen te weten wat de significante kenmerken zijn van de consument die een bepaald product of dienst afneemt, maar ook de psychologische drijfveren en de koopintentie van deze consument in de nabij toekomst.

Finergy maakt financi?le clusters toegankelijk voor bedrijven die niet over de benodigde data beschikken of geen expertise hebben om zelf clusters te ontwikkelen, maar wel behoefte hebben inzicht te verkrijgen in eigen klanten en prospects op de markt.

Bron:

Nieuwsbrief IT Commercie

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!