Klantentrouw via internet is moeizamer

14 juni 2004, 08:46

Internet is een moeilijk medium als het gaat om klantenloyaliteit. Consumenten verschuiven op internet gemakkelijker van de ene naar de andere retailer dan in de fysieke winkelwereld. Dat blijkt een uit een onderzoek van Forrester Research.

Zo bleek dat tachtig procent van de WalMart-klanten loyaal zijn aan de supermarktketen. Van de Amazonconsumenten zei slechts 47 procent loyaal aan het internetbedrijf te zijn. Met name het gemak waarmee prijzen van online winkels kunnen worden vergeleken is debet aan de lage klantentrouw.

Nu lijkt het me wel zo dat Walmart een iets ouder en degelijk merk is waar mensen al veel langer een band mee hebben. Bovendien is wallmart ook steeds actiever online. Vraag me dus en beetje af of dit geen appels met peren vergelijk onderzoek is.

Bron : incentive

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!