Klanten ontevreden over service energiebedrijven

18 mei 2004, 04:14

Consumenten en kleine bedrijven zijn niet te spreken over de klantenservice en klachtenafhandeling van de Nederlandse energiebedrijven. Dat blijkt uit de vorige week verschenen publieksmonitor Prestaties Energiebedrijven Nederland (PEN) van brancheorganisatie EnergieNed.

Consumenten geven de energiebedrijven gemiddeld een 7,1, de kleine ondernemingen geven gemiddeld een 7,2. De klantenservice krijgt van de consumenten een 5,7 en de klachtenafhandeling een 4,6. De klant waardeert de prijs-kwaliteitverhouding met een 6,5. De waarderingscijfers zijn afkomstig uit enqu?tes in februari en maart. Voor het onderzoek zijn 3000 consumenten en zevenhonderd bedrijven geraadpleegd. Het volgende onderzoek zal in juli worden gepubliceerd.

Bron: ANP

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!