Kim Liebregts (Tesla): “We luisteren écht naar onze klanten, dat maakt ons innovatief”

15 december 2014, 09:00

Kim Liebregts werkt voor Tesla, het eerste echte elektrische automerk dat kan concurreren met het topsegment van de automarkt. Sinds 2003, toen het bedrijf van start ging, heeft de nadruk altijd gelegen op de ontwikkeling van de batterijtechnologie. Tesla produceert inmiddels een auto met een range van 500 kilometer, waarmee deze geschikt is voor dagelijks gebruik.

Kim Liebregts over innovatie: “Wij zijn het enige merk dat alleen maar elektrische auto’s produceert. En wij zijn met onze technologie zo ver dat je inmiddels al 500 kilometer op een batterij kunt rijden. Andere merken die elektrische auto’s op de markt brengen hebben vaak een actieradius van zo’n 150 kilometer. Dus onze batterij maakt wel echt het verschil.”

“Ons why is: ’to accelerate the world’s transition tot sustainable transport’. Dat zit in onze genen. En dat bepaalt alles wat we doen.”

“We hebben de flexibiliteit van een startup, want als we het morgen 180 graden anders willen doen, dan kan dat, terwijl we ondertussen wel een naam hebben opgebouwd en 7.000 medewerekers wereldwijd hebben. We luisteren ook echt naar onze klanten, dat maakt ons innovatief.”

“Onze auto is ook de enige auto die beter wordt naarmate deze ouder wordt, want alles kan aangepast worden met een software-update.”

Fast Moving Targets was bij de Accenture Innovation Awards. Bekijk hier alle gesprekken.

Leonieke Daalder is politicoloog en journalist. Ze werkte voor onder meer Radio Noord Holland en de VPRO. Bij de laatste omroep was ze verantwoordelijk voor crossmediaal project 3VOOR12 dat onder haar leiding onder meer de Prix Europa, Gouden Pixel, Pop Pers Prijs en UPC Digital Award won. Ze is een van de oprichters van Fast Moving Targets. Ze schrijft, interviewt, onderzoekt, filmt, presenteert. leonieke.daalder@gmail.com

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!