JUMP! Kom naar de uitreiking van de NIMA Awards

16 december 2013, 13:29

Op 16 januari reikt NIMA weer de NIMA Awards uit. Het evenement is een trotse traditie waarbij marketeers het marketingvak en de geleverde prestaties van het afgelopen jaar vieren.

Thema

Marketing is ondernemen. En ondernemen is risico’s durven nemen, in het diepe springen. Met je kop boven het maaiveld. Maar ook springen naar het volgende niveau in de product lifecycle. Het thema van de NIMA Awards dit jaar is dan ook JUMP!

Finalisten

Na uitvoerig beraad van de jury zijn de finalisten inmiddels bekend! Onderstaande bedrijven hebben laten zien te durven ‘jumpen’ en zijn mede hierdoor finalist in de categorieën MarketingLaunch, MarketingNext en MarketingCompany:

MarketingLaunch

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

MarketingNext

Deze organisaties hebben de afgelopen jaren laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Ze hebben op het juiste moment aanpassingen doorgevoerd en kennen hierdoor inmiddels de klappen van de zweep. Deze organisaties roepen met hun aanpak vertrouwen op vanwege kanaalkeuze, doelgerichtheid, waardepropositie en aantoonbare performance. Merkbeleving wordt een koopmotief.

MarketingCompany

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien. Merkbeleving kan een koopmotief zijn. Het marketingteam heeft de afgelopen jaren vele succesvolle innovaties doorgevoerd, bruggen gebouwd tussen waardeketen, interne functiegebieden, consumenten/klanten en stakeholders/omgeving. Daarnaast dragen de organisaties bij aan de promotie van het marketingvak doordat ze hun marketingvisie actief uitdragen en kennis delen (met als doel kennis te vermenigvuldigen).

Om tot bovenstaande selectie te komen had de jury onder andere uitgebreide casebeschrijvingen van de genomineerden tot hun beschikking van senior marketing professionals (SMP’ers) die de genomineerden hebben geïnterviewd. Op donderdag 16 januari wordt de uiteindelijke winnaar per categorie tijdens de NIMA Awards bekendgemaakt.

Programma

16.00 – 17.00 uur​: Ontvangst

17.00 – 18.15 uur: NIMA Award uitreiking

18.15 – 21.00 uur​: NIMA Nieuwjaarsreceptie

Locatie

De NIMA Awards 2013 vinden plaats op het beroemde en beruchte Veronicaschip dat sinds november van dit jaar in het IJ in Amsterdam ligt. Hiermee heeft NIMA de primeur en mag als eerste gebruik maken van deze unieke locatie!

Kom je ook?

Wil je aanwezig zijn bij de uitreiking van de NIMA Awards? Voor NIMA Leden is dit gratis, niet-leden betalen € 99.

Meer informatie over de awards en de uitreiking is te vinden op de event-website.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!