Jongeren en internet

3 november 2004, 05:25

Uit onderzoek van Kaboem Media blijkt dat driekwart van de jongeren tussen 10 en 16 jaar dagelijks achter de computer zit. Met 81% is chatten via MSN veruit de meest populaire activiteit van jongeren gevolgd door bezoeken van websites (59%), muziek luisteren (57%), e-mailen (53%), muziek downloaden (49%), online gamen (46%) en chatten overig (46%). Jongeren surfen vooral naar MSN/Hotmail, kaboem.nl, funnygames.nl, kindertent.nl, spele.nl, habbohotel.nl, tmf.nl en cu2.nl (bron: MarketingTribune).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Vandaag komt Kaboem met een persbericht waaruit blijkt dat internet het favoriete medium is van tweens (joh?). Dit blijkt uit een grootschalig on-line onderzoek door Kaboem, het marketing-platform voor tweens, uitgevoerd in 2005 (vergelijk de ‘nieuwe’ resultaten met bovenstaande resultaten uit 2004). In totaal deden er 2.500 respondenten mee aan het onderzoek, die allemaal in het bezit zijn van een internet aansluiting.

    Tijdbesteding

    Uit het onderzoek komt naar voren dat bijna tweederde van de tweens (61%) de meeste tijd besteedt aan het medium internet. 87 procent van de jonge internetbezitters is dagelijks on-line. 47 procent van de Tweens zit dagelijks zelfs meer dan 3 uur op internet.

    De TV blijft achter met een voorkeur van 30 procent.

    37 procent van de tweens zegt dagelijks 3 uur of meer TV te kijken. Slechts 3 procent kiest radio of tijdschriften als favoriet medium.

    Opvallend is dat 43 procent niet dagelijks naar de radio luistert. Radio heeft plaats gemaakt voor muziek download-programma’s, zoals KaZaA, LimeWire en eDonkey. Met deze programma’s kan je muziek gratis downloaden. Het downloaden van muziek is mateloos populair onder de jeugd. Zij geven aan dat zij het belangrijk vinden om zelf te kunnen bepalen naar welke muziek ze luisteren.

    De tweens besteden per dag hun meeste tijd aan:

    61% Internet

    28% TV kijken

    5% Mobiel bellen/SMS-en

    5% Radio luisteren

    1% Tijdschriften lezen

    Internetactiviteiten

    Uit het onderzoek blijkt dat tweens internet vooral als communicatiemiddel gebruiken. 81 procent zit minimaal één keer per week op MSN, 72 procent geeft zelfs aan dagelijks via MSN te communiceren. MSN wordt hoofdzakelijk door de tweens gebruikt om te kletsen en te flirten.

    Top 6 internet activiteiten:

    81% MSN

    63% Games spelen

    55% Muziek downloaden

    53% Surfen

    48% Plaatjes zoeken

    47% Mailen

    Op de vraag wat de favoriete bezigheid is op internet, antwoordt 61 procent MSN.

    Bron:

    Persbericht Kaboem


    28 januari 2005 om 09:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!