Jong Zuid heeft meer succes op internet

8 maart 2004, 08:03

De gsm-fotosoap Jong Zuid, met onder meer Ferry Somogyi, Jim, Ellemieke Vermolen en Froukje de Both, die sinds augustus vorig jaar bestaat, blijkt op internet meer ‘hits’ te hebben dan geregistreerden op de mobiel.

Op de gsm kijken 6.000 geregistreerden, via het internet veel meer: 30.000. Op internet is de soap gratis, mobiel kost hij 1,10 euro per week (10 afleveringen), maar dan krijg je de foto’s eerder. De exploitanten MediaRepublic en Telfort zeggen tevreden te zijn en gaan er mee door. Er komt mogelijk een Duitse versie, aldus de Volkskrant.

Bron:

http://www.sterrenbeurs.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    AT

    Fantastisch, maar heeft iemand even gevraagd naar het succes van dit business model? Dat is toch echt op mobiel afgestemd. Hier en daar en bannertje zal ze in ieder geval het rendement niet brengen. Dat van het buitenland is ook wel aardig, dat hoorden en lazen wij al in december 2002! Ook voor wannahaves, moneyburners eh sorry moneymakers en elite model. Dat zou allemaal op korte termijn in het buitenland te zien zijn. Al een jaartje of twee. Wanneer prikt iemand door dit Republikeinse Ballontje?


    8 maart 2004 om 11:48
    media

    Ik mag hopen dat de belangrijkste stakeholders weten waar ze hun geld cq goedkeuring aan hebben gegeven en dat ze daarvoor (meetbare) doelstellingen aan hebben gekoppeld. Toch?

    Als dat niet het geval is zullen ze vandaag of morgen vanzelf tot de conclusie komen dat er meer geld uitgaat dan dat er binnenkomt.


    8 maart 2004 om 11:57
    AT

    Dat is ook wat mij verbaasd, Mol, Hendriks en Valkieser zijn toch geen wereldvreemde jongens. Ik ben ook benieuwd hoe lang men hier mee doorgaat. Overigens is Wannahaves helemaal aanIMCA media overgedaan dacht. Maar toch.


    8 maart 2004 om 12:15
    Eduys

    Soms moet je dus wat verder kijken dan je neus lang is… Investeren in innovatie, publiciteit trekken (en dat heeft Jong Zuid) en de mogelijkheid hebben om snel het concept te dupliceren. Kortom: het is en zal zeker nooit een jackpot zijn/worden, maar de andere factoren kunnen toch als spinoff gaan werken.


    8 maart 2004 om 15:43
    Socrates

    Iedere ondernemer met visie én lef zal onderschrijven dat een dergelijk project rekent op de spin off en vruchten van het marktleiderschap / pionierschap. De kritiek is meestal erg op aannames en onderbuik gebaseerd, zie de rekensommetjes die driftig worden gemaakt.

    Je zou, indien met visie én lef, ook uit kunnen gaan van minder makkelijke uitgangspunten dan ‘business model’ en dergelijke banale vertrekpunten.

    Denk eens op macro niveau, dat doen de investeerders namelijk wel, zo dunkt me. En een bisiness model is vrijwel altijd (helaas) gebaseerd op de actualiteit. Lekker veilig

    Over Nieuw Zuid:

    De nu opegedane marketing en communicatie expertise zal bij mobiel breedband van grote waarde blijken.

    Daar komt bij dat zij de zo belangrijke chemie rond ons vakgebied voeden. Wees blij.

    Het valt me sowieso op dat er hier vaak eeeerg kot door de bocht wordt gedacht. Jammer.


    8 maart 2004 om 23:35
    AT

    carl. zwaar getafeld! je hebt gelijk. je sarcasme ontging me en ik kan dan beter in de ochtend reageren. 🙂 Alleen mobiele content gaat er wel komen. Nu al heeft nokia een powerpack. Eenvoudig product met harde schijf en extra batterijvermogen. Sluit je een voudig aan. IPV deze toepassing in de ’trein’ ook een mogelijkheid om extra vermogen en display te gebruiken in de auto. TV en digitale radio dus.

    @ socrates. welke marketing en communicatie expertisie bedoel je? Die van Jong Zuid. Stills en een beetje audio? Het business model waar de eerste beoogde partner Vodafone zijn neus voor optrok? Expertise, ik zie ‘m niet !


    9 maart 2004 om 05:37
    Socrates

    AT,

    Dat je de kansen in die markt niet herkent is je goed recht. Kennelijk trekt een dergelijk soapje je niet, mij ook niet. Dat is echter niet relevant.

    Wat wel van belang is dat Telfort tevreden is. Wie zijn wij dan om te gissen naar een voor ons prettiger waarheid? Vooralsnog weten we niets over het werkelijke succes, of jij wel?


    9 maart 2004 om 13:09
    AT

    Socrates, met alle respect, Telfort is met alles tevreden. Voor het grote werk moet je niet bij hun en/of bij media republic zijn. Het zijn de vodafontjes en kpnetjes die de umts dienst gaan uitmaken. niemand, blijkt ook uit de informatie van Telfort en MR zelf, zit te wachten op invalide gprs kunstjes. Overigens herken ik de kansen voor mobile content al een jaartje of drie, toen bestonden Media Republic en het huidige Telfort nog niet eens. (-_’) Klik is op de links op een van mijn eerdere reacties. Verhart (media Republic) spreekt zichzelf ook tegen.


    9 maart 2004 om 13:21
    Socrates

    Beste AT, of is het A.T?

    Volgens mij ben je totaal in de war geraakt door het incestueuze succes dat jij ervaart op deze website.

    Bestaat deze site immers niet alleen uit marco, AT, Carl Mangold en Edwin.

    Met kritiek van buitenaf kun je moeilijk overweg lijkt me.

    Geen pleidooi voor aanhangers van openheid, toch?


    10 maart 2004 om 23:26
    at

    Socrates. Nee, wel een pleidooi voor inhoudelijkheid.


    11 maart 2004 om 07:05
    Eduys

    Kom kom. Laten we goede inhoudelijke discussies voeren met respect voor ieders opinie. Het is alleen maar leuker en zinvoller als steeds meer mensen hun opinie geven. Daar mag best stevig over gediscussieerd worden!!

    Dus Socrates: doe gewoon mee…


    11 maart 2004 om 08:02
    G. Helder

    Die A.T. van jullie heeft nog niets gepresteerd, en heeft dus en grote mond, uit onzekerheid. Geeft niet, er zijn altijd wel ergens mensen gevoelig voor bluf.


    14 maart 2004 om 01:13
    at

    @helder? zullen we gelijk over steken (-_’)


    14 maart 2004 om 20:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!