Joe Pulizzi komt naar CMFF! Jij ook? #adv

Joe Pulizzi komt naar CMFF! Jij ook? #adv
,
@marketingfacts

Is contentmarketing “the only marketing left”, zoals Seth Godin al enige tijd beweert? En wat is dan precies de essentie van contentmarketing? Brands become publishers? Je kunt het op 17 mei zelf vragen aan Joe Pulizzi, de oprichter van het Content Marketing Institute, organisator van Content Marketing World en meervoudig bestsellerauteur. Dan vindt Content Marketing >> Fast Forward plaats met naast Pulizzi sprekers van Jyske Bank, Fish Tales, Schneider Electric en Philips. Reden genoeg om erbij te zijn, toch? En als Marketingfacts-lezer krijg je nog korting ook!

Pulizzi is de afsluitende keynotespreker op de derde editie van Content Marketing >> Fast Forward, in het gebruik gemakshalve gehashtagd tot #CMFF. Initiatiefnemers van CMFF, AJ Huisman en Bert van Loon, hebben al jaren een goede relatie met Joe en het Content Marketing Institute en wisten Pulizzi, die in de US “The Godfather of Content Marketing“ wordt genoemd, over te halen om voor de eerste keer in Nederland op een event te spreken.

Voor de openingskeynote komt meervoudig Content Marketing World-spreker Doug Kessler uit Londen over. Met zijn jarenlange ervaring binnen dit vakgebied is hij bij uitstek in staat om te inspireren over content die echt raakt. Daarnaast zijn er maar liefst vier case studies waar vier senior marketing executives een kijkje in hun eigen contentmarketing-keuken geven met B2C- én B2B-cases van respectievelijk Jyske Bank (Denemarken), Schneider Electric (Frankrijk), Fish Tales (Nederland), en Philips (Global). 

Kijk voor uitgebreide eventinformatie op CMFFevents.com!

Zoals inmiddels gebruikelijk bij de CMFF events is het programma “Fast Forward” en overladen met informatie én inspiratie. Bij de eerste editie met gastspreker Andrew Davis werden de deelnemers in een avondprogramma bijgepraat uit een (content)marketingbibliotheek van maar liefst 40 titels. Op de tweede editie brachten de initiatiefnemers maar liefst 8 Nederlandse marketingauteurs live op één podium bijeen om contentmarketing breed en diep te belichten. De lat lag dus hoog en wordt met een programma van 2 keynotes en 4 Europese cases alleen maar hoger gelegd.

“What’s the case?!”; de praktijk in de spotlight

Bij de cases heeft CMFF als voorwaarde gesteld dat ze gepresenteerd worden door de eindverantwoordelijke marketeer, die niet alleen de strategische visie kan verwoorden, maar ook de uitdagingen en oplossingen kent die de dagelijkse praktijk met zich meebrengt.

Daarnaast was het de ambitie om variëteit in cases bijeen te brengen. De vier cases bestrijken verschillende branches en landen, B2B en B2C, uiteenlopende schaalgroottes en zijn verschillend van karakter.

Lasse Høgfeldt is het Hoofd Communicatie van Jyske Bank, de Deense bank die zichzelf profileert als “Het enige mediabedrijf met zijn eigen bank”. Met een eigen redactie, videospecialisten en journalisten maken ze dagelijkse televisie voor Jyske Bank TV. Een kanaal vol met financieel economisch nieuws, onafhankelijk gebracht in zowel Deens als Engels. Lasse vertelt tijdens zijn sessie hoe hij in 2008 al startte met Content Marketing en ook de aanpak van de bank op dit gebied veranderde.

Bart van Olphen werkte eind jaren ’90 in Parijs in de sterrenkeuken van Lucas Carton en werd verliefd op vis. Dit mondde uit in zijn eigen bedrijf met het duurzame vismerk Fish Tales. Als ‘natural contentmarketeer’ zette hij het bedrijf op Instagram op de kaart met edities van de kortste kookshow ter wereld, waarin hij in slechts 15 seconden laat zien hoe je een gerecht kunt bereiden. Dit trok ook de aandacht van Jamie Oliver die de Fish Tales-filmpjes op zijn eigen kanaal aanbiedt. Met inmiddels 72.000 volgers op Instagram, zo’n 35.000 op YouTube en een goed bezochte Facebook-pagina weet Fish Tales zich op te werken als een echt “content brand”.

Giuseppe Caltabiano is Vice President Marketing Integration bij Schneider Electric, voor de IT Business Unit die zich richt op Data Centers en IT solutions. Hij omschrijft zijn verantwoordelijkheden zelf als “het integreren van social, PR & Content om op die manier de IT Business Unit verder te laten groeien” Giuseppe deelt zijn brede ervaring op de snijvlakken van content, martech en social media.

Matthew Warnock is global digital editor-in-chief van Philips en zet ervaring in journalistiek en uitgeven in om nieuwe digital content channels die bijdragen aan de merkpositionering en thought leadership-programma’s van Philips te ontwikkelen en te managen. Als marketing- en communicatieprofessional in hart en nieren is Matt gepassioneerd door communitygedreven communicatie waarmee businessdoelen bereikt worden. Hij deelt zijn ervaring over de kansen en uitdagingen om global content zowel strategisch als operationeel vorm te geven.

Keynotes als kick-off en afsluiter

Met Doug Kessler als openingskeynote wordt de toon gelijk stevig gezet. Doug staat erom bekend dat hij geen blad voor zijn mond neemt om duidelijk te maken wanneer content goed is en wanneer niet. Los van alle strategie, visies en techniek is de essentie van contentmarketing dat het de doelgroep raakt en in beweging brengt om doelen te realiseren. Zoals Doug zegt: “Met ‘crap’ lukt dat niet. Nooit!”

Als afsluiter komt Mr. Content Marketing zelf aan het woord. Joe Pulizzi heeft een hechte kring internationale marketeers om zich heen verzameld en daar het Content Marketing Institute (CMI) mee gebouwd. Terwijl CMI en het bijbehorende grootste contentmarketing-congres ter wereld, CMWorld, grote successen zijn, blijft Joe hameren op de focus en ambitie die marketeers moeten hebben. Jaren geleden legde hij aan Seth Godin uit waar het toen nog nauwelijks bekende begrip contentmarketing voor staat, waarop Godin concludeerde “content Marketing is the only marketing left”.

CMFF-initiatiefnemers AJ Huisman en Bert van Loon zijn beiden spreker op Content Marketing World in de VS en hebben regelmatig de gelegenheid om met Pulizzi te sparren. “Als je met Joe spreekt, merk je zijn blijvende bezieling om betere marketing te ontwikkelen, door doelgroepen beter te bereiken en met minimaal uitmuntende content een relatie met de doelgroep te verdienen. Het denken als uitgever brengt met zich mee dat we ons in onze bedrijfsvoering ook moeten richten op het bouwen van een bereik, onze audience, als duurzaam communicatiekapitaal van de onderneming. Dat onderwerp staat centraal in zijn CMFF-keynote.”

The man himself kan dat uiteraard beter uitleggen. En dat doet hij. En jij kunt hem ook jouw brandende vragen voorleggen tijdens de live Q&A met hem. In Amsterdam. Op 17 mei a.s. 

Ben je erbij?

Early bird- en lezerskorting

Tot 15 april a.s. gelden onze early bird-tarief van 245. Na die datum kosten tickets 365 euro.

Bovendien krijg je als lezer van Marketingfacts bij de registratie 10 procent extra korting als je gebruikmaakt van de aanbiedingscode MF10.

Registreer je dus snel!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.