Inzenden voor de SpinAwards 2005 begonnen

5 januari 2006, 07:21

Deze week is de inschrijving voor de SpinAwards 2005 van start gegaan. Via de vernieuwde website kan het beste Nederlandse interactieve werk van het afgelopen jaar ingezonden worden, om zodoende kans te maken op een SpinAward. De inzendtermijn sluit op woensdag 15 februari 2006 om 24.00 uur.

De SpinAwards zijn de Nederlandse jaarprijzen voor creativiteit in interactieve marketing-communicatie. De prijzen zullen dit jaar worden uitgereikt tijdens de SpinAwards Night op 13 april 2006 in Amsterdam. De week ervoor, op 6 april 2006, vindt op de Hogeschool Amsterdam de openbare jurydag plaats.

Ook dit jaar is er weer een aantal veranderingen rondom de SpinAwards. Voor het eerst zal het vakpubliek een interactief bureau van het jaar gaan kiezen. Het winnende bureau wordt gekozen uit de bureaus die hebben ingezonden. Natuurlijk zal het vakpubliek ook weer de beste (interactieve) adverteerder van het jaar kiezen. Verder is de categorie ?beste gaming concept? toegevoegd. De categorie ?beste banner? is vervallen; deze prijs is opgegaan in de categorie ?beste online campagne?.

De categorie?n voor de SpinAwards 2005 zijn:

? Beste online campagne

? Beste website concept

? Beste mobiele concept

? Beste crossmedia campagne

? Beste vrije interactieve concept

? Beste gaming concept

? Innovatieprijs

? Vakpublieksprijs beste (interactieve) adverteerder

? Vakpublieksprijs beste (interactieve) bureau

Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: “De bestedingen op het gebied van interactieve media zijn het afgelopen jaar weer flink gestegen. Wij hopen dit ook terug te zien in de hoeveelheid creatieve inzendingen. Dit jaar kiezen we voor het eerst uit de bureaus die inzenden, het beste interactieve bureau van 2005. Een extra reden om mee te doen, denken wij. Verder is de categorie ‘Beste gaming concept’ toegevoegd. Hierbij gaat het om het gebruik van games als marketingcommunicatie-instrument. Steeds meer merken gebruiken games in hun communicatiemix en wij vonden het daarom logisch deze categorie toe te voegen.”

Bestuurslid Huib Maaskant: “De SpinAwards zijn niet meer de internetprijzen van een paar jaar geleden. We beslaan nu alle vakgebieden die met interactieve (marketing)communicatie te maken hebben. Van internet en mobiel tot interactieve televisie en games. Het afgelopen jaar hebben we een hoop prachtig werk voorbij zien komen. Daar zitten zeker een paar gouden winnaars bij.”

Bron:

Persbericht Spinawards

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Stephan Fellinger

    Zie net dat onze site eruit ligt, bij onze eigen verkiezing zou dat strafpunten opleveren. Er wordt aan gewerkt…excuses.


    5 januari 2006 om 07:47
    media

    Gelukkig, ik dacht ik al een IP-ban had 😉


    5 januari 2006 om 07:49
    Kirian Cousin

    De site is weer in de lucht.


    5 januari 2006 om 08:58
    Marco

    Een award waarbij je E200 ex. btw moet neertellen om uberhaupt bekeken te worden vind ik persoonlijk maar een vreemd iets. Wat nu als de eigenaar van ‘het beste huppeldepup project’ dat net zo achterlijk vindt als ik? Dan is het beste dus niet echt meer het beste en deze award meteen vrij zinloos.


    9 januari 2006 om 13:07
    Karel Kolb

    @Marco *off topic*

    Om nog maar eens mijn stokpaardje te bestijgen: dit is precies het bezwaar dat ik tegen het Thuiswinkel Waarborg heb.


    9 januari 2006 om 13:10
    Stephan Fellinger

    Als voorzitter van de SpinAwards wil ik graag reageren op de opmerkingen van Marco van Hylckama en Karel Kolb. Het organiseren van een groot tweedaags evenement als de SpinAwards kost gewoon veel geld. Alleen bijvoorbeeld een locatie huren voor de uitreiking waar rond de 750 mensen kunnen komen, kost een bedrag met minimaal 4 nullen. Dat is dan nog maar de locatie voor 1 dag, om nog maar te zwijgen over kosten als catering (daar kun je een mooie nieuwe auto voor kopen), twee mensen op projectenbureau voor een aantal maanden en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. En dan hebben wij als Stichting nog niet eens mensen in dienst.

    Iedereen die wel eens een groot evenement heeft georganiseerd weet dat bijna al je wensen op organisatiegebied nu eenmaal geld kosten. Net als in het echte leven.

    Als organisatie vinden we het echter belangrijk dat onze branche professioneel naar buiten treed. Al onze inkomsten stoppen we daarom direct weer terug in het evenement, om het daardoor nog beter te maken.

    Wij denken dat het imago van onze industrie gebaat is bij zo’n professionele uitreiking. Dat is immers ook een signaal naar de markt, dat in onze branche professionele mensen werken, die hun vak verstaan.

    Daarnaast financieren we met bijvoorbeeld het geld van de inschrijvingen de dag van de openbare jury. Deze is hierdoor gratis toegankelijk. We hebben in onze ogen ook een barometer functie en we willen dat zoveel mogelijk mensen die dag kunnen bezoeken. Dat is leerzaam en brengt mensen weer op nieuwe ideeen. Goed voor marketeers, maar bijvoorbeeld ook voor studenten die de toekomst van ons vak vormen. En die de dag ook graag bezoeken.

    Onze stichting heeft tot doel, creativiteit te stimuleren en ik kan je verzekeren dat wij bij het uitgeven van het geld, dit altijd in ons achterhoofd hebben.

    Peter Vertregt, nu SBS 6 , vorig jaar Heineken, riep in een interview met Adformatie, dat een prijs pas relevant is als hij het vak ook beter maakt. Hij rekende ons tot de categorie prijzen die het vak ook beter maakt. Dat is het grootste compliment dat we kunnen krijgen en daarvoor willen wij graag het geld wat we binnenkrijgen dankzij de bureaus en onze sponsors investeren in de Spinawards. Want het vak beter maken, daar is iedereen bij gebaat, ook jullie.


    13 januari 2006 om 17:04
    RudiGroot

    Ik zou graag de sunweb banner willen nomineren voor banner van het jaar, nu te zien op nu.nl. Ow nee er is geen prijs meer voor beste banner 😉


    18 januari 2006 om 07:43
    Marco

    Stephan,

    Enerzijds begrijp ik wel dat jullie geld nodig hebben maar anderzijds denk ik toch dat het een slecht idee is om een deel van de awards te financieren door middel van het vragen van inschrijfgelden. Ik ben ervan overtuigd dat hierdoor bepaalde projecten / sites buiten de boot vallen, stomweg doordat ze geen zin (of middelen) hebben om het inschrijfgeld te betalen. Ik doel hierbij met name op ambitieuze open-source projecten die soms misschien wel beter zijn dan de projecten van ‘de mannen met het geld’.

    Hierdoor geeft de hele award een enigszins vertekend beeld van de huidige ‘state of the art’, simpelweg doordat niet het hele spectrum van wat er momenteel op het internet gaande is gedekt wordt.


    18 januari 2006 om 07:47
    Karel Kolb

    Hoi Stephan, ik vind het een goed verhaal. Daarom was mijn opmerking ook *off topic*. Wilde gewoon even zeiken over TW. 🙂


    18 januari 2006 om 07:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!