Internettten ten koste van familie

7 januari 2005, 05:30

The Stanford Institute for the Quantitative Study of Society (SIQSS) komt met een nieuw onderzoeksrapport onder de titel: “Ten Years After the Birth of the Internet, How Do Americans Use the Internet in Their Daily Lives?”. De tijd die gebruikt wordt voor internet blijkt minder ten koste te gaan van TV dan verwacht.

image“Time online seems to come more out of family discretionary time.”, aldus Norman Nie, director of SIQSS. De resultaten zijn gebaseerd op 4839 respondenten in de leeftijd 18-64 jaar. E?n uur online betekent voor de gemiddelde internetgebruiker 23,5 minuten minder tijd voor de familie versus 10 minuten minder tv-kijken.

Andere uitkomsten zijn:

  • Internet is voornamelijk een communicatiemiddel. 57 procent van de internettijd gaat op aan emailen, instantmessaging of chatten. De overige 43 procent gaat op aan gaming, surfen en online kopen.
  • Spam kost 5 minuten per uur online.
  • Ongeveer 33% van het internetten vind op het werk plaats
  • Er is weinig verschil in de uitkomsten naar geslacht, hoewel vrouwen iets meer gebruik maken van e-mail, instant messaging en social networking en mannen de voorkeur geven aan browsen in newgroepen en chatrooms.
  • 20 procent van de respondenten communiceert online met iemand die ze nog nooit in reallife hebben ontmoet.
  • De meeste tijd gaat op aan e-mail (46,3%), daarna volgen browsen (33,7%) en instant messaging (6,8%)
Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!