Internetomzet Wehkamp naar 130 miljoen

8 augustus 2004, 05:26

Wehkamp haalt inmiddels 30% van zijn omzet binnen via het internet. Het afgelopen jaar heeft het postorderbedrijf voor 130 miljoen euro aan producten en diensten via zijn site afgezet. Van de bestellingen wordt ongeveer de helft via Wehkamp.nl gerealiseerd. Dat komt op een groei van 50% ten opzichte van 2002. De website van Wehkamp heeft maandelijks ongeveer 2,5 miljoen bezoekers waarmee het een van de best bezochte webwinkels van Nederland is. Zie verder: Jaarverslag Wehkamp 2003/2004 (pdf).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    at

    Dus 30 miljoen bezoekers per jaar brengen 130 miljoen in het laatje 4.30 per bezoeker! Gezellige drukke winkelstraat weinig verkoop!


    8 augustus 2004 om 10:22
    media

    Uit het jaarverslag wordt het mij niet duidelijk of het gaat om unieke bezoekers. Onafhankelijke metingen (Multiscope) schatten het aantal unieke bezoekers voor Wehkamp.nl op ca. 1,9 miljoen per maand. Vraag is natuurlijk of je dit zo maar mag vermenigvuldigen met 12 om het aantal unieke bezoekers per jaar te berekenen. Als dat inderdaad zo is, heb je helemaal gelijk. Wellicht dat iemand die betrokken is bij wehkamp.nl dit kan toelichten?


    8 augustus 2004 om 16:57
    at

    Marco, dat maakt niet uit. Maak van bezoeker bezoek en dan nog steeds vind ik het reslultaat niet geweldig.


    9 augustus 2004 om 06:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!