Internet steeds meer gebruikt voor acquisitie

9 juni 2003, 07:39

De slechte economische situatie heeft bij 97 procent van de bedrijven invloed op de manier van acquireren. Het gebruik van internet en enkele andere snel tot resultaat leidende instrumenten wint terrein voor het binnenhalen van opdrachten in de business-to-business markt.

Dat blijkt uit onderzoek van M2D Marketing- & Communicatieadvies. Dit bureau vroeg de afgelopen twee maanden aan dienstverleners in de business-to-business markt hoe zij met hun acquisitie (verwerving van opdrachten) omgaan en of de huidige stand van de economie van invloed hierop is.

81 Procent van de bedrijven geeft aan internet intensief tot zeer intensief in te zetten om diensten onder de aandacht te brengen. Ook wordt PR steeds meer als middel ingezet. Een zeer groot aantal bedrijven (91 procent) zet dit middel in. 48 Procent doet dit (zeer) intensief. Verder winnen direct mail en call centers steeds meer terrein. Het intensieve gebruik van call centers is zeer sterk toegenomen, zowel voor het onder de aandacht brengen als voor het verkopen van diensten.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!