Internet steeds belangrijker voor Sintinkopen

5 december 2005, 08:52

Internet steeds belangrijker voor SintinkopenNederlandse webwinkels behaalden in de aanloop naar sinterklaas recordomzetten. Wehkamp.nl, Bol.com, maar ook gespecialiseerde sites als mp3man.nl en pdashop.nl, verkochten 60 tot 70 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De totale verkoop via internet groeide tijdens de feestperiode met 40 procent aldus branche-organisatie Thuiswinkel.org. De verkoop in de traditionele winkels is dit jaar ook hoger maar blijft beperkt tot 25 procent, aldus de Raad Nederlandse Detailhandel (bron: NRC).

Ondanks het feit dat er steeds meer via internet wordt gekocht, hebben de inkopen voor Sinterklaas zaterdag geleid tot een recordaantal pinbetalingen. Volgens een woordvoerder van Interpay zijn 7,1 miljoen transacties gedaan met pin of creditcard, een record. Vorig jaar waren het er ruim 100.000 minder op de laatste zaterdag voor pakjesavond (bron: NU.nl).

Iemand al enig idee hoeveel er dit jaar is uitgegeven aan Sintinkopen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!