Intermediair verliest van direct-writers en internet

7 augustus 2004, 06:03

Het intermediair verliest terrein op de markt voor particuliere schadeverzekeringen, ten gunste van banken en direct-writers. Een oorzaak is de forse groei van de internetverkoop, zo blijkt uit onderzoek door bureau GfK/TOF.

In de tweede helft van 2003 werd 59% van de nieuwe schade-verzekeringen gesloten door direct-writers en banken; het intermediair kwam niet verder dan 25%. Opvallend is de nieuwe productie via internet: 9%.

In 2001 was dit percentage nog verwaarloosbaar. Naast Univ? (10%) maakte onlangs ook Sterpolis zijn nieuwe productie via internet bekend: ruim 20%. Het intermediair is de grote verliezer in de schademarkt: het marktaandeel liep tussen 1996 en 2003 terug van 50% tot 45%, aldus het onderzoek.

Bron:

AM Web

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!