Interbrand Top 100: Coca Cola blijft sterkste merk

1 augustus 2007, 07:59

Google, Zara, Apple en Nintendo zijn dit jaar de topstijgers in de Businessweek/Interbrand top 100 van beste globale merken (lees hier het officiële persbericht in pdf, via: webwire.com).

Grote verliezers zijn er ook. Gap verloor met 19 procent terrein, en Ford met 15 procent. Uit het persbericht:

‘Even such perennial winners as Coca-Cola (No. 1) can have trouble boosting their brand. The beverage giant claimed the top spot for the seventh year in a row mostly because it is big and everywhere, but it failed to further grow its reputation because its move into healthier drinks has yet to resonate.’

Businessweek heeft de hele top 100 van merken hier gepubliceerd, als je doorklikt krijg je een merkbeschrijving. Dat hadden we hier op MF niet beter kunnen doen, natuurlijk. Als je de lijst bekijkt is het interessant om te zien dat de fluctuaties in de top 10 nihil zijn. Merkkracht blijft duidelijk jaren doordreunen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    jeroenmirck

    Volgens mij is deze lijst alweer een week oud

    (en op diverse sites al behandeld).


    1 augustus 2007 om 08:25
    mgvandenbroek

    @Jeroen: dat klopt. 26 juli. Hadden we iets eerder op kunnen pakken… 😉


    1 augustus 2007 om 08:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!