Interactieve platform Kaboem heeft al half miljoen leden

11 januari 2003, 08:38

Het interactieve marketing platform Kaboem heeft in december 2002 het 500.000ste lid verwelkomd. Met dit aantal is het platform marktleider in het segment van 9 tot 15 jaar.

Kaboem kan gezien worden als een `virtuele hangplek` voor jongeren. Uit onderzoek onder de gebruikers van Kaboem blijkt dat 95% van hen de beschikking heeft over een pc. Daarvan heeft 75% breedband toegang. 75% van de jongeren die lid is van Kaboem brand regelmatig een cd`tje en de gemiddelde penetratie van de mobiele telefoon is 70%. Penetratie van spelcomputers komt op 75% en meer dan 50% heeft thuis een dvd-speler en een digitale camera. De leden van Kaboem moeten inloggen om op de site te komen en zijn daardoor eenvoudiger te traceren. Verschillende adverteerders gebruiken de site als marketing platform.

Bron: Adfo Direct Online p. 1, 1/3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!