Interactieve marketing wint aan belang in 2005

1 september 2005, 19:01

De integratie van internet en e-commerce in de marketingbranche heeft in 2005 aan belang gewonnen. Uit de Grote Marketing Enquete 2005 blijkt bovendien dat 34% van de marketeers weer gelooft in de integratie van oude en nieuwe media, vorig jaar was dat nog 18%. Marketeers blijven een deel van hun financiele middelen in de richting van internet verschuiven: dit geldt voor bijna tweederde van de marketeers. De internetmarketing concentreert zich met name op corporate websites, actiematige websites en in mindere mate op e-mailmarketing, online advertising en zoekmachinemarketing.

Bedrijven die aan internetmarketing doen, schatten dat het aandeel hiervan binnen het totale marketingbudget zo`n 29% bedraagt. De bedrijven die aan online-advertising doen (41% van het totaal aantal geenqueteerde bedrijven) reserveren hiervan gemiddeld 23% van hun totale marketingbudget. Gespecialiseerde interactieve marketingbureaus profiteren overigens slechts in beperkte mate van de toenemende aandacht voor hun tak van sport. In zo`n 80% van de gevallen bepaalt de organisatie zelf de te volgen strategie; pas in de volgende fase gaan de marketeers op zoek naar een gespecialiseerd bureau.

Bron:

Tijdschrift voor Marketing, donderdag 1 september 2005, nr. 9, p. 45; 3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!