Ilse en Gouden Gids stoppen met V4M

29 september 2005, 11:04

Ilse media en de Gouden Gids stoppen met hun joint venture-ondernemnig V4M (Value for Money). Het online advertentienetwerk had te kampen met tegenvallende resultaten. Nu de Gouden Gids een andere koers in slaat hebben beide partijen besloten de stekker er uit te trekken. “De resultaten vielen wat tegen en de samenwerking heeft niet gebracht wat we ervan verwacht hadden. Dat is jammer, maar dat hoort nou eenmaal bij het ondernemen.” zegt Ilse-directeur Paul Molenaar tegenover Emerce. Per 1 oktober zullen de werkzaamheden worden gestaakt.

Het netwerk van V4M bevatte onder meer de websites nu.nl, startpagina.nl, goudengids.nl, ilse.nl en nationaletelefoongids.nl. Via partner Overture deden ook de sites van onder andere MSN, Lycos, Wanadoo en Vinden.nl mee in het netwerk. Veel van de aangesloten sites betreffen zoekmachines, waardoor zoekmachinemarketing een prominente plaats had binnen het dienstenaanbod van V4M.

Toch bleven de resultaten uit. Sander Janmaat van de Gouden Gids tegenover Emerce: “We zijn erachter gekomen dat dit toch wel heel specialistisch is terwijl wij toch meer generalisten zijn. Onze verkopers kwamen erachter dat zo’n product als V4M toch een stuk moeilijker te verkopen is dan het standaardproduct dat Gouden Gids heet.”

Met de 8 fulltime werknemers van V4M is inmiddels een regeling getroffen. Een aantal van hen zal mogelijk verder gaan binnen de oganisatie van ilse media.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jeroen

    tja, dat was te verwachten: je voordoen als een ‘nieuw netwerk’ en vervolgens geen toegevoegde waarde weten te leveren t.o.v. de gespecialiseerde SEM bureau’s..


    29 september 2005 om 12:21
    D&G

    Zal Google dan ook de gesponserde resultaten op Ilse gaan doen, zoals ook al google.startpagina.nl is opgezet?


    29 september 2005 om 12:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!