iLocal.nl officieel gepresenteerd

12 september 2005, 12:27

iLocal is vandaag officieel gepresenteerd in Amsterdam. Na een testperiode vanaf mei dit jaar in Nederland is de zoekmachine nu operationeel in de Benelux. Na de Benelux volgt in de hoogste versnelling uitbreiding naar andere Europese landen.

Na de spraakmakende parodie op de reclame van concurrent De Gouden Gids, vandaag dus de officiele lancering.

ilocal is de eerste online zoekmachine voor bedrijfsinformatie die in drie landen tegelijk en in vier talen actief is. Gebruikers kunnen vanaf vandaag in Nederland, Belgi? en Luxemburg op informatie zoeken in het Nederlands, Frans, Duits of Engels.

ilocal gaat internationaal de concurrentie aan met de traditionele bedrijvengidsen, zoals in Nederland De Telefoongids en de Gouden Gids, die sinds jaar en dag de bedrijvengidsmarkt domineren. Ook is ilocal de nieuwe concurrent voor zoekprogramma’s als Google, Yahoo en MSN als het gaat om zoeken naar bedrijven.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

14 Reacties

    Lammert Postma

    Volgens mij heeft het geruzie met De Gouden Gids ze zoveel geld gekost dat ze de interface designer hebben ontslagen.

    De grootste usability- en ontwerpfouten passeren de revu…

    Iedereen begrijpt toch dat blauwe hyperlinkjes niet echt goed zichbaar zijn op een oranje achtergrond! En wanneer er geen resultaten zijn is het handig om het “er is niks gevonden tekstje” direct onder of boven het invoerveld te tonen en niet ergens rechtsonder de webpagina.

    Hierbij wil ik een open solicitatie plaatsen voor iLocal als interface designer.


    12 september 2005 om 14:08
    ralphbom

    ‘Vindt bedrijven eenvoudig en snel’ <- niet erg netjes.

    Sinds mei getest en op de homepage zo’n blunder, tsja.


    12 september 2005 om 16:10
    Zoef de Haas

    Ralph: Als je bedoelt dat vindt niet met dt is dan kun je 2 kanten op: als het de ilocal searchengine is die voor jou bedrijven eenvoudig en snel vindt dan is het met dt als jij met ilocal eenvoudig en snel bedrijven kunt vinden dan is het met een d.


    12 september 2005 om 21:12
    Nick-E

    De site ziet er redelijk uit maar zoals Lammert al zei “Blauw op oranje staat niet!”.


    13 september 2005 om 05:21
    alexstil

    de inzoemende kaart bij het resultaat is erg leuk, krijg daar een bepaald biermerk gevoel bij


    13 september 2005 om 05:52
    Ivan Spijkers

    Jammer dat ze niet alle postcodes ingelezen hebben. Ok ik woon in het oosten maar ook hier zijn er mensen met internet.


    13 september 2005 om 08:05
    maarten

    om welke postcode gaat het ivan?


    13 september 2005 om 14:35
    Lammert Postma

    Ze hebben bij iLocal wel mijn advies opgevolgt… de blauwe linkjes zijn weg… Waar kan ik de factuur naartoe sturen?


    14 september 2005 om 19:15
    media

    1,5 miljoen Nederlandse bedrijven in jullie gids? Da’s best knap want weet je hoeveel bedrijven er zijn? Precies!


    3 november 2005 om 06:50
    Paul

    Ondanks dat I-Local kennelijk tonnen uitgeeft aan reclame, kun je je als bedrijf of adverteerder in I-local maar beter baseren op de feiten: hoeveel traffic is er eigenlijk op de sites voor bedrijvenzoekmachines? Volgens Alexa is de trafficrank als volgt:

    Goudengids rank 8721

    Kellysearch 22018 (maar ws ook internationaal meegenomen)

    Bizz4bizz 151227

    fbg.nl 190139

    ABC 359149

    Bedrijvenbank 37854

    I-Local 1.921699

    Oftewel: er komt geen hond kijken op I-Local.

    Veel tamtam om niks. En als je dan de kosten bekijkt voor een deelname als bedrijf, betaal je bij I-local zo’n 389 euries. Bij ABC 525 euries en bijvoorbeeld bij fbg gratis tot 20 euries.

    Gelet op de ranking en de kosten, zou ik het wel weten.


    7 december 2005 om 11:22
    Paul

    foutje: bedrijvenbank = 637854 (eerste cijfer vergeten)


    7 december 2005 om 11:25
    media

    Kip en ei verhaal. Aan de ene kant moet I-local adverteerders aantrekken en aan de andere kant moet het natuurlijk ook gebruikers hebben. Altijd lastig waarbij ze er voorlopig blijkbaar nog niet in zijn geslaagd om veel gebruikers aan te trekken.

    Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog weinig van ze heb gezien. Ik zou op korte termijn een belangrijk deel van mijn campagnebudget inzetten op search engine advertising (SEA). Wie nu zoekt op een aantal bedrijfstakken vindt in ieder geval geen i-local.


    7 december 2005 om 11:30
    henkjan

    quote:

    ilocal.nl combineert de allernieuwste zoeksystemen met de krachtigste en meest geavanceerde zoekmachine ter wereld.

    Overtuigend. Dan moeten er wel heel grote partijen achter zitten als ilocal krachtiger is dan google – msn – yahoo …

    De nederlandse regering misschien die Nederland zo graag voorop wil laten lopen 🙂


    7 december 2005 om 11:33
    Jessica

    budget: plenty

    onderscheidend vermogen: nul.

    jammer.


    7 december 2005 om 12:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!