Hypertag seint informatie naar gsm

29 januari 2003, 12:10

Vier Britse studenten ontwikkelden een elektronisch systeem dat via een gsm direct toegang geeft tot locatiespecifieke informatie, de hypertag genaamd.

De vier kregen hiervoor al een flinke som geld van het cultureel-wetenschappelijke fonds Nesta (National Endowment for Science, Technology and the Arts). De Hypertag is een klein doosje dat, bevestigd aan billboards, busadvertenties of beursopstellingen, informatie doorseint naar de gsm of pda. Voorbijgangers zien op hun beeldschermpje direct de link en kunnen doorklikken naar bijvoorbeeld een aanbieding of achtergrondinformatie. De studenten zijn momenteel in onderhandeling met bedrijven uit veschillende sectoren, zoals toerisme, evenementeorganisatie, buitenreclame en retail.

Bron:

http://www.adfoweb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!