Hoofdsponsors Euro 2004 teleurgesteld over sponsoreffectiviteit

6 juli 2004, 15:35

Da’s nu jammer voor de hoofdsponsors van het EK: “According to a TNS survey commissioned by Marketing Week, of the eight main Euro 2004 official sponsors, only fast-food chain McDonald’s and soft drink giant Coca-Cola performed well for what concerns brand recognition.” (bron: CNN).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Uit onderzoek van het bureau Sport+Markt blijkt dat alleen de namen Carlsberg en McDonald’s door respectievelijk 72 en 61 procent van de Nederlandse televisiekijkers werden genoemd als sponsor van het EK.

    Ook Coca-Cola, T-Mobile en MasterCard deden het met een score van rond de 50 procent nog redelijk, is in NRC Handelsblad te lezen. JVC (36 procent), Hyundai (31 procent) en Canon (26 procent) scoren minder. Sportconsultant Frank van den Wall Bake vraagt zich af of het de 15 miljoen euro waard is geweest om het EK te ondersteunen, het bedrag dat door een sponsor moest worden neergeteld voor het EK 2004. Volgens hem is er sprake van defensieve overwegingen als het gaat om dit soort prestigieuze sponsorschappen. Van den Wall Bake vindt dat een sponsorschap alleen goed werkt als het is ingebed in een totale communicatiestrategie.

    Bron: NRC Handelsblad


    6 juli 2004 om 15:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!