Hoeveel RSS-lezers heb jij vandaag?

15 december 2004, 05:53

Hoeveel RSS-lezers heb jij vandaag?Het aantal RSS-lezers van Marketingfacts.nl neemt nog steeds toe met ruim 5 procent per week. Het aantal unieke RSS-lezers per dag is inmiddels de 600 gepasseerd (10.000+ hits). De gemiddelde click-through-ratio op de feeds is circa 4 procent.

Voor deze metingen is gebruik gemaakt van FeedBurner dat deze week FeedCount heeft toegevoegd aan haar lijst van chicklets. De FeedCount geeft real-time het max. aantal unieke RSS-lezers per dag.

Aantal unieke RSS-lezers per dag voor Marketingfacts.nl

Update:

Welke RSS-reader gebruik jij?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Pierre

    Ok, domme vraag: hoe kan het dat jullie RSS-feed er helemaal niet uitziet als zijnde afkomstig van feedburner? Want zover ik begrijp kan dat tellen toch alleen als je je feed via feedburner laat lopen?


    15 december 2004 om 06:23
    Pierre

    Ah, ok, dan heb je dus niet het voordeel van de lagere serverbelasting, maar wél de tellingen en inderdaad geen actie van je subsribers nodig. Hmm, eens kijken of ik dat ook aan het werken krijg.

    Weet je trouwens of feedburner ook overweg kan met Bloglines?

    Zover ik kan zien haalt Bloglines gewoon één keer per uur een feed op en kun je in de logbestanden van je webserver weliswaar zien hoeveel mensen op dat moment via bloglines een abonnement op je feed hebben (is in het request zichtbaar), maar het is maar één request. Telt Feedburner dat als één subscriber?


    15 december 2004 om 06:34
    Arnoud

    Feedburner leest elke Bloglines-subscriber als een unieke reader, dat kan je zien aan het aantal circulaties.

    Je kan trouwens merken dat je het Feedburner-adres nooit gepromoot hebt, het aantal subscribers in Bloglines voor dat adres staat aanmerkelijk lager marketingfacts.nl/index.xml


    15 december 2004 om 07:18
    media

    Dank voor de aanvulling Arnoud!

    Vwb promotie binnen Bloglines; ik heb daar een aantal verschillende URL’s (ook mediafact.nl). Die naamswijziging blijft me achtervolgen, helaas 🙁


    15 december 2004 om 07:20
    media

    @jan: ik denk dat het aan zowel inhoud als pr ligt. Inhoud van marketingfacts heeft een iets bredere doelgroep dan de inhoud van medicalfacts. Vwb de pr heb ik nog geen sluitend bewijs maar ik heb vanaf het begin consequent mijn weblog aangemeld bij rss-directories en zoekmachines. Mensen die op zoek zijn naar nieuwe feeds op het gebied van marketing zullen (hoogstwaarschijnlijk) ook marketingfacts tegenkomen.

    Tip: meld je rss-feeds aan bij de diverse rss-directories en zoekmachines. Deze worden steeds belangrijker voor de vindbaarheid van websites!


    15 december 2004 om 08:07
    christcoolen

    Het aantal unieke RSS-lezers per dag is behoorlijk groot! Ik vraag me af hoe ver Marketingfacts nog verwijdert is van Emerce/Adformatie/Webwereld etc…


    15 december 2004 om 13:48
    WebDrain

    Aantal Bloglines-abonnees voor:

    WebWereld = 299

    Emerce = 151

    Computable = 140

    Adformatie = 69

    Telegraaf i-Mail = 43

    Marketing Online = 39

    Planet MultiMedia (scrapedfeeds) = 24

    MF = ca. 100

    Ervan uitgaande dat online reader van Bloglines een ‘vast’ percentage van alle readers inneemt, scoort MF … (Deze conclusie mogen jullie zelf trekken)


    16 december 2004 om 20:56
    FrankJ

    Arnoud, interessant lijstje! Overigens wel even voorzichtig zijn voordat we met z’n allen te snelle conclusies gaan trekken als het gaat om de populariteit van blogs/sites. Zo zullen Marketingfacts.nl lezers bovengemiddeld gebruik maken van RSS-readers en zullen Adformatie-abonnees (de andere kant van de schaal) dat juist het minst doen.

    En voor de stats-freaks nog een update: DutchCowboys.nl “doet” 47 😉


    16 december 2004 om 22:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!