Hoe betrouwbaar zijn kijk- en luistercijfers?

11 april 2005, 04:05

In de New York Times vandaag een artikel over de toekomst van kijkcijfermeting. Met de toenemende populariteit van DVR, Mobile-TV, Web-TV en andere mogelijkheden om TV te bekijken wordt het immers tijd voor een andere manier van meten.

Wellicht overigens dat ik binnenkort met cijfers naar buiten mag komen van een cross-media onderzoek dat we recentelijk hebben afgerond. Opvallend hoe groot het verschil is tussen de kijk- en luistercijfers dat gemeten wordt door SKO en CLO enerzijds en het werkelijke aandeel van de mensen die de tv- en radiocommercials heeft gezien of gehoord anderzijds.

Zie in verband met dat laatste ook:

Niemand kijkt naar televisiereclame. Wat nu?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!