Hoe beleeft Nederland het WK Voetbal?

16 december 2005, 10:56

TBWA Brand Experience Company en Trendbox hebben de Oranje Index weer uit de kast gehaald en opgepoetst. De Oranje Index zal inzichten verschaffen over hoe Nederland het WK Voetbal beleeft. Wanneer zijn de eerste symptomen van de Oranjekoorts waar te nemen? Hoe verspreidt het Oranjevirus zich, en welke rol spelen media en commerciele partijen hierbij? De Oranje Index brengt in kaart hoe intens de Oranjebeleving is en hoe die zich ontwikkelt.

Parallel hieraan introduceren Arthouse en Trendbox een Oranje Barometer voor het pretesten van inhaakacties rond het WK Voetbal. Basis van het onderzoek vormt een panel dat het actieconcept evalueert. Vervolgens worden de pretestresultaten vergeleken met een benchmark van eerdere EK- en WK-acties. In totaal vormen 50 acties de vergelijkingscriteria (via: Adformatie).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!