Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely): “We maken chocolade om onze boodschap wereldkundig te maken”

1 november 2016, 12:00

Chief Chocolate Officer. Henk Jan Beltman van Tony’s Chocolonely heeft in ieder geval een leuke job title. Maar nog belangrijker is de boodschap die het merk wereldwijd verspreid: ze willen de allerlekkerste chocolade maken zónder nare bijsmaak.

Tony’s Chocolonely koopt hun cacao rechtstreeks in bij de boerencoöperaties in Ghana en Ivoorkust waarmee ze een langetermijnrelatie hebben. Een belangrijke stap richting 100 procent slaafvrije chocolade.

Beltman: “De wereld is ongelijk verdeeld. Dat thema moet gewoon op tafel. Dat moet bespreekbaar zijn. Op het moment dat je bij chocoladeconsumptie iedere keer realiseert dat je soms een kleiner stukje en soms een groter stukje ontvangt, is de booschap duidelijk.”

Ze geven het goede voorbeeld en zijn vastbesloten om de chocoladewereld te veranderen. Beltman praat ons gepassioneerd bij over deze missie.

Henk Jan Beltman

Is Henk Jan Beltman een moderne Willy Wonka? Nee, maar hij is wel ‘crazy about chocolate and serious about people‘. Hij werd dit jaar uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2016 tijdens de Dutch Marketing Awards 2016.

Beltman werkt voor een bijzonder bedrijf dat we allemaal kennen. De vrolijke wikkels van de chocoladerepen knallen het supermarktvak uit. Maar die opvallende wikkels zijn één ding, dat dit bedrijf enkel slaafvrije chocoladerepen op de markt bengt, is pas echt het vermelden waard. Beltman wordt ‘marketeer en ondernemer met een missie’ genoemd: een rol die past bij een chocolademerk als Tony’s Chocolonely.

Dit interview verscheen eerder op 7ditches.tv.

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!