Help ons de wereldwijde trends in data-driven marketing te identificeren #adv

7 juli 2014, 12:30

Het zal niet de eerste en de laatste keer zijn dat je als marketeer gevraagd wordt om een enquête in te vullen, maar voor deze willen we graag in het bijzonder je aandacht vragen. DDMA werkt samen met The Global DMA aan een wereldwijd onderzoek naar de rol, de inzet en de invloed van data-driven marketing. Hoe staat data-driven marketing er wereldwijd voor anno 2014? Dit is de eerste internationale enquête over data-driven marketing die zo groot wordt uitgezet; 20 landen, 1 enquête. En wij willen graag dat jij daar onderdeel van uitmaakt.

Data-driven marketing anno 2014

Ons doel is simpel. Hoe staat data-driven marketing er wereldwijd voor anno 2014? Op welke manier wordt data in verschillende landen ingezet om effectieve marketingcampagnes te ontwikkelen? Het onderzoek geeft antwoord op deze vragen en geeft inzicht in de mogelijkheden, de uitdagingen, de best practices en de brede macro-economische bijdragen die data-driven marketing biedt. Natuurlijk biedt dit onderzoek ook inzicht in hoe ons land het doet ten opzichte van andere landen.

20 landen, 1 enquête

Maar liefst 20 landen uit 6 werelddelen doen mee aan dit onderzoek, allemaal met dezelfde (engelstalige) enquête. Jouw deelname als marketeer zijnde is heel belangrijk voor juiste en relevante resultaten van het onderzoek, zelfs als je niet regelmatig gebruik maakt van data-driven marketing. We waarderen het enorm als je hieraan wilt deelnemen.

Start de enquête

Vanzelfsprekend worden jouw antwoorden volledig vertrouwelijk behandeld. Als dank voor je deelname en de tien minuten van je tijd ontvang je het onderzoeksrapport – The Global Review of Data-Driven Marketing & Advertising – dat in oktober 2014 wordt gepubliceerd.

Alvast hartelijk dank voor je bijdrage!

DDMA is de branchevereniging voor data en marketing. Onze 300 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!