Hans van den Bor (Regiobank): wij willen de plaats van de Rabobank overnemen

11 december 2013, 14:29

In deze MEC in 10 Minuten spreekt Joris van Zoelen met directievoorzitter Hans van den Bor van RegioBank. RegioBank ziet dat de onzekerheden in het leven toenemen. De manier waarop mensen tot enkele jaren geleden hun financiele toekomst vormgaven, volstaat anno 2013 niet meer. RegioBank kiest daarom voor een zeer persoonlijke benadering, dichtbij de klant. Van den Bor ziet het als een recht dat mensen in de directe nabijheid een bank kunnen bezoeken en persoonlijk advies kunnen krijgen.

Door de functie van assurantiekantoor te combineren met de bankfunctie, ontsnappen kantoren aan de krimp die veel partijen in verzekeringen zien. RegioBank promoot via haar kantorennet 'oude' waarden zoals spaarzin, omdat zij gelooft dat dit een stabiele financiële toekomst dient.

RegioBank ambieert de positie die de Rabobank nu heeft: dichtbij en persoonlijk. De komende tijd ontplooit de bank een serie aan activiteiten om dorpen en buurten te ondersteunen en de oorspronkelijke functie van een bank weer waar te maken. Leefbaarheid is daarin het leidende thema.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie

2 Reacties

    Ex-klant RegioBank

    Ik ben van mening dat de Regiobank dan nog een hele weg te gaan heeft. Persoonlijk vast en zeker, maar zeer onbereikbaar met haar Intermediairs die vaak enkel op afspraak bereikbaar zijn met beperkte openingstijden. Ook het regelen van zaken is vaak zeer omslachtig en non-digitaal. Een snel bezoek aan haar Oranje concurrent waar je een flesje water krijgt is dan toch echt persoonlijker.


    16 december 2013 om 04:31
    louis masseling

    de perfecte ban mijn mening open en eerlijk wat wil je nog meer ?????????


    30 september 2016 om 08:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!