Grootste wens van vrouwen is meer tijd

23 maart 2003, 09:52

Marketeers die zich richten op vrouwelijke doelgroepen moeten hen vooral tijdsbesparing bieden.

Voor vrouwen betekent tijd hebben leven en leven tijd hebben, zo blijkt uit het rapport `Women explored` van Bulldog Drummond en Radar Communications. Zij vroegen vrouwen naar hun mening over zaken als relaties, uiterlijk, lifestyle, wensen en doelen. Hieruit bleek dat producten en diensten die de vrouw vrije tijd opleveren het populairst zijn.Op basis deze gegevens delen de onderzoekers vrouwen in vier categorieen in: Explorers, Achievers, Builders en Masters. De Explorers zitten goed in hun vel, zijn tegen de obsessie van de maatschappij met jeugd en schoonheid en houden van klassieke kunst en literatuur. De Achievers hebben een duidelijk beeld van wat succes voor henzelf betekent en wat de maatschappij als succesvol beschouwd. Zij streven vooral naar balans. De Builders twijfelen voortdurend tussen het verkrijgen van materiele bezittingen en hun hang naar eenvoud en een uitgebalanceerd leven. De Masters zijn geinteresseerd in gezondheid en schoonheid, maar willen zelf bepalen hoe ze jong kunnen blijven en het meeste uit het leven kunnen halen.

Bron:

Brandweek nr. 9, p. 30, 4,5 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!