Google zonder advertenties

13 januari 2005, 06:42

Google-critici Google-watch en Scroogle hebben scrapingcode openbaar gemaakt die een advertentieloze Google mogelijk maakt.

“We believe we have the right to access Google’s publicly-available data any way we want. If you want to argue about copyright, then let’s start with the fact that Google scrapes billions of web pages and doesn’t ask permission before making the cache copies available.”, aldus Daniel Brandt in het artikel bij The register.

Wie doet een poging de uitkomst van deze strijd te voorspellen?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    christcoolen

    De makers van de advertentieloze Google beginnen over copyright maar daar gaat het in mijn ogen helemaal niet om bij Google. Het gaat om de ordening en rangschikking van miljoenen webdocumenten. Mocht het tot een juridische procedure komen dan denk ik dat Google dat met redelijk gemak zal kunnen winnen. Ik kan eigenlijk maar weinig sympathie opbrengen voor dit initiatief.


    13 januari 2005 om 09:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!