Google verslaat kranten in advertentiemarkt

23 april 2005, 04:49

In een veel hoger tempo dan voorzien vergroot Google zijn aandeel in de advertentiemarkt. Dat blijkt uit de cijfers over het eerste kwartaal van 2005 die Google gisteren bekendmaakte. De nettowinst kwam op bijna 370 miljoen dollar, zes keer zoveel als over het eerste kwartaal van 2004. De omzet verdubbelde bijna, met 93 procent toename, tot een kleine 1,3 miljard dollar hetgeen resulteerde dat de koers van GOOG met bijna 10 procent toenam tot ruim 220 dollar (bron: Planet).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Eric

    Tweede internetbubbel?

    Ik denk dat concurrenten van Google echt kansen hebben laten lopen. Overture en MSN richten zich totaal niet op MKB’s en particulieren terwijl daar het grote geld is te halen.


    24 april 2005 om 17:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!