Google maakt bieden op merknamen terug mogelijk

13 april 2004, 18:37

Het is binnenkort weer mogelijk om AdWords advertenties te koppelen aan de merknamen van je concurrenten.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

2 Reacties

    mangold

    We hebben het hier al vaker over gehad; ik heb er een andere visie op.

    Het koppelen van AdWords advertenties aan anderman’s merknaam is niet te vergelijken met het ophangen van een bord ‘Hier HEMA-worsten’ boven worsten die niet van de HEMA zijn, maar met het plaatsen van een worstenkraampje pal tegenover de HEMA.

    [strong]De adverteerder misbruikt de merknaam van zijn concurrent niet, hij gebruikt slechts het umfeld ervan[/strong].

    Hij liegt niet; hij biedt een alternatief. Hij vergroot met zijn actie de keuze van de consument. Het is een heel logische en eerlijke vorm van concurrentie.

    En merken die hun concurrenten het licht in de ogen niet gunnen? Die kunnen deze advertenties heel eenvoudig verwijderen, door gewoon hogere CPC’s te bieden voor de plaatsing van hun eigen AdWords advertenties.


    14 april 2004 om 05:43
    media

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens door had dat het hier ging om handelsmerken ging maar ik ontving vandaag onderstaande email van Google. Voorlopig in Nederland dus nog niet toegestaan 🙂

    “Hartelijk bedankt dat u adverteert met Google AdWords. Na controle van uw account is gebleken dat één of meer van uw advertenties of zoekwoorden niet voldoet aan onze richtlijnen. In het onderstaande rapport vindt u een overzicht van onze bevindingen.

    ———————————————-

    Campagne: XXX, Advertentiegroep: YYY

    ———————————————-

    ZOEKWOORD(EN): AAA, BBB, CCC, DDD

    Maatregel: Afgekeurd

    Problemen: Zoekwoord is een handelsmerk”


    22 april 2004 om 13:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!