Google lanceert lang verwachtte geografische search tool

28 juni 2005, 04:49

Google kondigt vandaag haar nieuwe geografische search tool Google Earth aan. De tool combineert lokaal geori?nteerde zoekopdrachten met satellietbeelden uit de desbetreffende regio. Een geweldige nieuwe tool die je gezien moet hebben.

Google Earth is een stand-alone applicatie gebaseerd op de software van het aangekochte Keyhole, een 3D satelite imagery applicatie. Zoals bij Google te doen gebruikelijk met overgekochte onderdelen, heeft men de software in een “light” versie gratis beschikbaar gemaakt. De Google Earth Plus versie moet $20,00 op jaarbasis gaan kosten.

Google Earth is bedoeld om het voor gebruikers makkelijker te maken vanuit een helicopter view lokaties overal ter wereld in 3D te bekijken, ?n te bewerken. Zo zijn momenteel de VS, Canada en de U.K., alsook 38 grote steden in andere landen te bewonderen. Google Earth kent grofweg drie features, te weten: Fly To, Local Search en Directions.

De Fly To feature stelt de gebruiker in staat om een adres, co?rdinaat, plaatsnaam of straatnaam in te voeren waarop de applicatie direct inzoomt op de lokatie in kwestie tot circa 10 km. hoogte. Daarna kan de gebruiker inzoomen, roteren., etc.

De Local Search feature van Google Earth is feitelijk identiek aan de reeds bestaande Google Local functie. Men geeft een zoekopdracht en plaatsnaam op en de resultaten worden overzichtelijk en voorzien van satellietbeeld getoond.

De Directions feature biedt een routeplanner voor de VS en geheel West-Europa. Nieuw is de functie om de route vanuit helicopter view “door te vliegen”.

Wolter Tjeenk Willink
Oprichter / Directeur bij Traffic Builders

Entrepreneur met passie voor digital marketing, oprichter van Traffic Builders: hèt full funnel digital marketingbureau van Nederland. Wolter Tjeenk Willink is regelmatig als gastspreker/-docent te gast bij diverse congressen en opleidingsinstituten waaronder Windesheim Flevoland en Nyenrode Business University. Traffic Builders is hét digital marketingbureau dat gelooft in de kracht van datadriven marketing en merkcommunicatie. Combineer je die twee dingen, dan krijg je een digital marketing strategie waarbij je kanalen en het budget optimaal inzet en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Dus, lees snel verder over onze aanpak als digital agency voor marketing en media. Je bent slechts een paar klikken verwijderd van je eerste kennismaking met Traffic Builders. Goed om te weten: we houden wel van een uitdaging!

Categorie
Tags

5 Reacties

    iemand

    ik heb hem en je ken er een stuuk meer mee zien dan met

    world winds en ook kun je er bijv in amesterdam mensen zien

    fietsen


    30 juni 2005 om 11:55
    Gerard

    Ik zie inderdaad in Amsterdam vrij veel details. Je kunt zelfs de auto’s voor de deuren zien staan. Maar die details zie ik niet in mijn woonplaats Heemskerk. Hoe actueel zijn deze beelden trouwens. Ik mis straten die er toch al een tijdje zijn.


    3 juli 2005 om 10:23
    Tara

    Dat vraag ik me ook af, hoe oud alles is, bepaalde gebouwen die dik een half jaar geleden zijn afgebroken staan nog steeds op de kaart/foto!


    12 juli 2005 om 12:51
    Wouter

    Oh oh, wat heerlijk. Het is me net aangeraden, en ik stond versteld. Vijf jaar geleden had ik een glimp van zoiets opgevangen, en nu al kan ik het zelf bedienen. Daar kunnen veel uurtjes educatief verantwoord mee besteed worden! En het wordt alleen maar beter!


    18 juli 2005 om 11:34
    Anja

    Ik heb dit weekend Google-Earth geinstalleerd maar het valt me tegen of ik heb iets niet goed gedaan. Ik kan bijvoorbeeld geen straatnaam intikken. En de kaart van Amsterdam is al oud en niet aktueel meer. Wat doe ik fout?


    20 februari 2006 om 09:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!