Google haalt 50 bedrijven van de zoeklijst

29 juli 2005, 13:39

Google haalt 50 bedrijven van de zoeklijstGoogle heeft meer dan 50 Nederlandse bedrijven verwijderd uit de zoek-machine. Het gaat om onder andere Yakult en t4telecom. Zij zijn, zowel op naam als op trefwoord, niet meer terug te vinden via Google.

Het betreft klanten van het Bossche bedrijf Tribal, een van de bureaus dat eerder deze week door het IAB voor 6 maanden werd geschorst in verband met het toepassen van ongeoorloofde technieken om websites van klanten hoger op de resultatenlijst van Google te krijgen.

De verwijdering van de websites en de rol van Google daarin werd gisteren door Henk van Ess, Jeroen van der Wiel en een gedupeerde klant besproken in het radioprogramma 1opdemiddag (audiostream).

Via: Roy en Fok

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Ik heb zojuist de radio-uitzending in zijn geheel beluisterd. Voor iedereen die op de een of andere manier betrokken is bij zoekmachine marketing is het zeker de moeite waard!


    29 juli 2005 om 14:10
    JurgenH

    Leuke KRO uitzending met een duidelijke uitleg van Henk en Jeroen. Nice one.


    29 juli 2005 om 15:51
    Bas

    Ik zeg: Niet goed, geld terug 😀


    30 juli 2005 om 06:54
    Tinus

    Dit draagt wel bij aan de bewustwording van de ondernemers die hun website laten optimaliseren. Het wordt tijd dat de klant vragen stelt met betrekking tot de werkwijze van de SEO firma’s. Als ik mijn auto wil laten repareren laat ik dat ook niet zomaar doen, tenzij ik weet hoe een bedrijf te werk gaat.


    30 juli 2005 om 07:10
    Anders

    Is het niet gewoon het ANP geweest dat het heeft opgepikt?


    1 augustus 2005 om 15:07
    Nick Vanderhoven

    Eindelijk zijn die sites gebanned. Ik irriteerde mij al een tijdje aan een site die steeds vanboven opdook. Een site van een van mijn klanten werd daardoor steeds naar de tweede pagina verdrongen. In de broncode van de site stond effectief:

    “<!– pagina aangepast voor de zoekmachines: –>”

    Waaronder een hele resem links naar de andere sites van Tribal werden opgenomen en een paar paragrafen vol keywords. Die pagina werd dan voorgeschoteld aan de zoekmachines, maar van al die dingen was aan de ‘buitenkant’ niets te zien.

    Ik heb die mensen in het verleden nog willen waarschuwen, maar dat is nu te laat. Ik zal eens contact met ze opnemen. Spijtig dat het een Nederlands bedrijf is, ik werk normaal alleen met Belgische klanten.

    De pagina’s zijn ondertussen wel aangepast zo lijkt het. Maar het design is marginaal (vol frames en flash, Frontpage, etc.). Er staan overal nog wel links naar index_zmo.html . Ik veronderstel dat zmo staat voor Zoek Machine Optimalisatie. De links zijn wel ‘loos’ want ze resulteren in een 404.


    2 augustus 2005 om 12:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!