Google beste internationale website!

7 december 2004, 18:20

Byte Level heeft weer haar jaarlijkse onderzoek gehouden naar de beste internationale websites. In 2003 eindigde Google op de 1e plaats van alle 121 onderzochte sites. Dit jaar is het aantal onderzochte sites uitgebreid naar 200 en opnieuw staat Google op nummer 1. De recent vernieuwde Philips site staat op de vierde plaats.

De complete top 10 voor 2004 is als volgt:

  1. Google

  2. HP

  3. American Express

  4. Philips

  5. Skype

  6. Ericsson

  7. Procter & Gamble

  8. Cisco Systems

  9. IBM

  10. E*TRADE

De sites werden beoordeeld op basis van de volgende criteria:

  • Web Site Performance: Hoe snel wordt de site geladen?

  • Global Navigation: Hoe snel kunnen bezoekers lokale content vinden?

  • Global Consistency: Maakt de site gebruik van een global template voor alle lokale content?

  • Languages and Localization: Hoeveel talen worden er ondersteund en hoe diep gaat de content?

Met Google op nummer 1 ben ik het volledig mee eens, kijkend naar de criteria snap ik de lijst ook redelijk. Maar puur op basis van gebruikersvriendelijkheid zou ik persoonlijk toch niet op hetzelfde lijstje zijn gekomen, afgezien van Google.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Remko

    Ik begrijp niet helemaal wat de website van American Express hiertussen doet. Naar mijn inzien niet echt een bijzonder overzichtelijke site.


    14 december 2004 om 06:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!