Gezocht onaantrekkelijke mannen

9 augustus 2005, 11:45

Halewood International distilleries nieuwste advertentie voor Lambrini, een alcoholisch drankje, werd door de Advertising Standards Authority (ASA) in Engeland geweigerd. De advertentie zou de suggestie wekken dat het drinken van alcohol leidt tot succes op sexueel gebied aangezien de in de advertentie getoonde man aantrekkelijk en gewild zou zijn. “If the man was clearly unattractive, we think that this implication would be removed. This does not mean that we are banning attractive people from alcohol advertising.?, aldus de ASA in hun besluit.

CEO-er John Halewood haalde vervolgens een fraaie stunt uit.

Hij maakte een advertentie waarin hij “fat, bold, middle-aged male golfers” zocht voor een nieuwe Lambrini advertentie. Om opnieuw weigering door de ASA te voorkomen, plaatste John de advertentie in zijn eigen achtertuin, die uitkijkt op de golfbaan waar de British Women?s Open Championship werd gespeeld. Met het gevolg dat de media de nodige aandacht besteedde aan deze stunt en Halewood de nodige free publicity kreeg, meer dan hij ooit met de betwiste advertentie zou hebben gekregen.

Via: AdAge.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!