Gerenommeerde bedrijven financieren popups

20 maart 2006, 18:03

In een eerder artikel heb ik al eens geschreven over de link tussen online adverteren en badware. Het Center for Democracy & Technology gaat verder en publiceert de lijst van bedrijven die niet hebben gereageerd hebben op een verzoek om hun policy helder te maken. Al eerder verscheen hier een artikel over dit onderwerp. Helaas is het na de oproep om ook in Nederland tot een convenant te komen stil gebleven.

Maarten Roelofs Manager Online Marketing & Sales Speurders.nl. Hiervoor ilse Media en Wanadoo. Van origine systeembeheerder (Unix, Cisco etc). Eerste activiteiten met internet in 1995, 'IPC', website ontwikkeling. Gelukkig voor het uiterlijk van het internet ben ik hier niet mee doorgegaan. Specifieke interessen zijn technologie en internet en de ROI van online marketing. Internet marketing is naar mijn mening de hoeksteen van elke marketingcampagne. Een campagne die zich niet op internet kan bewijzen moet ernstig heroverwogen worden. Kan zich ergeren aan uitspraken als 'alles wordt TV', het is namelijk net omgekeerd: 'alles wordt internet'

Categorie
Tags

1 Reactie

    chi666

    Het zijn bedrijven die het financieren, maar het zijn de idioten van consumenten die het zinvol maken. Ik bedoel, als het geen geld zou opleveren, zou het alleen gestopt zijn. Maar zolang er mensen zijn die op ad ware en spam reageren, is het lucratief.

    Overigens las ik het stuk ook in de Spits, en vond de term pop ups erg misleidend, aangezien het artikel zich vooral op ad ware leek te richten.


    21 maart 2006 om 19:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!