Gehackte telefoon Paris Hilton groot marketing-succes voor T-Mobile?

1 maart 2005, 18:24

Uit een artikel op New York Post blijkt dat alle publiciteit rond de gehackte telefoon van Paris Hilton T-Mobile geen windeieren heeft gelegd:

T-Mobile stores in New York are selling out of Sidekicks (a handheld device that stores information online) despite – or more likely, because of – that fact that celebrity phone numbers and naughty pictures were stolen off one belonging to bad-girl heiress Paris Hilton.

De hele affaire is overigens niet alleen ‘goed’ geweest voor T-Mobile, ook Paris Hilton zelf mag niet klagen over de extra aandacht in de media. Het toch al niet geringe aantal berichten op internet over deze mediageile dame, explodeerde binnen enkele dagen tot het niveau waar menig merk jaloers op zou zijn.

Trend search voor Paris Hilton en T-Mobile (Bron: BlogPulse)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Tjeerd

    Zo zie je maar: goede free publicity. Ook voor Paris Hilton trouwens die voor marketeers en de media ook alleen maar meer waard wordt. Ze mag dan geen raketgeleerde zijn, ze weet wel hoe je rumour ‘around the brand’ creëert. En dat is een hele verdienste, haha. Heb alleen nooit begrepen hoe ze zo’n l_l van een vriend als Rick Solomon heeft kunnen uitkiezen. Maar goed, dat is een andere discussie die bovendien slaat op een voorgaande actie van mevrouw Hilton.


    1 maart 2005 om 19:04
    Sander Duivestein

    Is het niet gewoon zo dat dankzij het Internet Paris Hilton zo beroemd heeft kunnen worden?


    1 maart 2005 om 19:34
    Tjeerd

    En MTV. In de VS was ze bovendien al enige tijd furore aan het maken.


    1 maart 2005 om 19:41
    Niels

    Nee ik snap niks van de grafiek, zou je die even willen uitleggen?

    Zucht….


    5 maart 2005 om 14:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!