Gegoochel met oplagecijfers

7 januari 2004, 07:16

Opmerkelijk. Twee zinnen uit twee nieuwsberichten over de gisteren gepresenteerde oplagecijfers van kranten en tijdschriften:

  • Het grootste dagblad De Telegraaf had een dalende oplage van 826.475 naar 802.612 (Adformatie)

  • Dagblad De Telegraaf heeft in het derde kwartaal van vorig jaar de oplage flink zien stijgen met 6,1 procent (ANP)

Wat blijkt het geval te zijn: de oplage-daling heeft betrekking op het derde kwartaal 2003 t.o.v. het derde kwartaal 2002. De oplage-stijging heeft betrekking op het derde kwartaal 2003 t.o.v. het tweede kwartaal 2003. Het is maar dat u het weet (via: medialog).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!