Geen nominaties met de SpinAwards? Niet getreurd!

12 maart 2008, 09:00

Het prijzencircus is begonnen! Op Twitter werd maandagavond al een hoop geklaagd en gescholden om niet gekregen nominaties. Doorgestoken kaart, vriendjespolitiek, alles kwam voorbij. Vragen of de jury iets meer inzage geeft in de beoordelingscriteria, maar ook de roep om een categorie met lage budgetten. Alle frustraties waren nergens voor nodig! Want iedereen is een winnaar!

De nominaties van de eerste vakprijs zijn deze week bekend gemaakt. Van de 444 SpinAwards inzendingen zijn er 58 op de shortlist gezet, waarvan er slechts een kwart bekroond zal worden. Oftewel, een stuk of 15, terwijl alle 444 inzenders zich vooraf een winnaar waande. Bij de Lampen, Leeuwen, Esprix’s etc zullen de teleurstellingen misschien net zo groot zijn… Gelukkig is er nu een manier om écht te weten te komen wat je waard bent! En hoe prijswaardig jouw werk is! Via everyoneisawinner.nl van Peter van Driel en Marcel Vosse – Draftfcb.

Geen nominaties met de SpinAwards? Niet getreurd!

Peter van Driel (Senior Art Director): “Het idee ligt eigenlijk al drie jaar op de plank en elk jaar werd de site iets uitgebreider. Het is zo’n project dat even tussendoor moet, of in je eigen tijd thuis. De tijd wordt eerder besteed aan het bouwen van de cases. Helaas waren we drie jaar lang altijd net iets te laat: je wilt het immers lanceren op het moment dat de emoties nog vers zijn. Dit jaar dus wel op tijd!”

Karlijn van den Berg is strateeg bij MUSE Amsterdam en IceMobile. Hiervoor werkte zij als strateeg bij Draftfcb en Tribal DDB.

Categorie
Tags

7 Reacties

    nic

    Is dit iets waar MarketingFacts over moet bloggen? Beetje onzinnig


    12 maart 2008 om 11:12
    Karlijntje

    @nic

    ja moet moet, moeten is inderdaad een groot woord. Het vertegenwoordigd denk ik wel een gezamenlijk gevoel van heel veel van de bezoekers hier.. 😀


    12 maart 2008 om 11:18
    media

    @nic: waarom zouden we hier niet over bloggen? Vind het een leuk idee!


    12 maart 2008 om 13:52
    Koos Koets

    Lol, dat mensen nog mee doen aan dit soort onzin, iedereen weet toch dat het Marketingwereldje een incestieus rommeltje is. Zelfs de journalistiek eromheen doet er volop aan mee.

    De enige award die mij intereseert is of de klant tevreden is.


    12 maart 2008 om 14:10
    Karlijntje

    @Koos Koets:

    volgens mij onderschrijf je nu toch een heel groot deel van het idee achter Everyoneisawinner.nl? Of snap je de knipoog er niet achter?


    12 maart 2008 om 14:17
    Koos Koets

    Karlijn, ik had nog niet naar de site gekeken 🙂


    12 maart 2008 om 14:24
    media

    @Koos: da’s wel een beetje kort door de bocht! Spinawards is allereerst een goed excuus om als branche weer eens gezellig bij elkaar te komen. Daarnaast geeft een mooi tijdsbeeld van waar we staan als branche op creatief vlak. En als laatste, uit betrouwbare bron weet ik dat winnaars van de Spin er nieuwe klanten mee binnen halen dus het is zeker goede PR.

    Waar werk jij zelf eigenlijk?


    12 maart 2008 om 14:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!