Frank Houben (KLM): “Net als muziek zijn wij grensoverschrijdend”

Director communications & corporate identity spreekt tijdens Dance & Brands-event

Frank Houben (KLM): “Net als muziek zijn wij grensoverschrijdend”
,
@marketingfacts

"Net als muziek zijn wij grensoverschrijdend", zegt Frank Houben (43), wereldwijd verantwoordelijk voor het merk KLM. Hij spreekt samen met Albert Jan Prevoo, director customer media & brand partnerships, tijdens het Dance & Brands event op 17 oktober a.s., een event dat geen marketeer op zoek naar insights over 'millennials' mag missen. Zelf staat Frank nog geregeld achter de draaitafels en heeft hij dance-events georganiseerd. "Doordat ik zelf draai, weet ik wat muziek met mensen kan doen."

Muziek verbindt mensen wereldwijd en dat is volgens Houben gelijk de link met KLM. "Wij zijn ook grensoverschrijdend. Verder zijn de Nederlandse dj’s muziekpioniers en is KLM als wereldwijde luchtvaartmaatschappij in een klein land ook pionier. Bovendien komen zes van de tien beste dj’s (DJMag Top 100) uit Nederland en zij vliegen de wereld rond."

Geëngageerd partnership

"Dance as a reason to connect, travel and fly with KLM" en de slogan "KLM, carrier of the world’s best dj's" worden door Houben en Prevoo overal uitgedragen. Houben: "Wij willen als KLM niet gewoon een event sponsoren met logo’s. Onze strategie gaat verder en de samenwerking dieper. We zijn partner van Sensation (ID&T) en de wereldtour van Armin van Buuren, ‘Armin Only Intense’. We maken bijvoorbeeld videocontent van deze de tour en die zetten we op het YouTube-kanaal van KLM."

"Ook zijn we partner van het Amsterdam Dance Event en het Amsterdam Music Festival, met ID&T, ALDA en DJMag. Het ADE trekt meer dan 300.000 mensen uit de hele wereld. Tijdens het Amsterdam Music Festival op 18 oktober in de Amsterdam Arena wordt de nieuwe nummer-1 dj bekendgemaakt. Tijdens dit moment gaan we op een wow-manier connectie maken met de geëngageerde bezoekers. We willen op een relevante en originele manier zichtbaar zijn en meegaan in de flow van de avond. Alles draait om de beleving."

Win-win 

Electronic dance music (EDM) is volgens Houben nog steeds een groeimarkt, met nu al wereldwijd een omzet van circa 6,2 miljard dollar. Groei die vooral veroorzaakt wordt door internet en festivals. "Steeds meer mensen reizen om wereldwijd events te bezoeken. Wanneer wij in zee gaan met dj’s, is het een win-winsituatie. We delen onze netwerken. Zo krijgen we meer brand ambassadors en verbreden we onze markt. Hoe wij als KLM daarin onze plek in de EDM-sector hebben gevonden, dat gaan we tijdens het Dance & Brands-event uitleggen."

Bureau First Day of Spring organiseert met BBP Media en MarketingTribune het eerste internationale congres over dance & millennial marketing: Dance & Brands. Een dag vol inzichten en inspiratie.

Bent u er ook bij 17 oktober bij Dance & Millennial Marketing Conference in het Concertgebouw? Klik hier voor meer info, de overige sprekers en voor de laatste kaarten!

D&B vindt plaats als onderdeel van ADE, de week van het Amsterdam Dance Event.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.