Fortis schrapt merken AMEV en De Amersfoortse

28 januari 2005, 13:18

Binnen nu en twee jaar zullen alle activiteiten van Fortis, onder de Fortis-vlag uitgevoerd worden. In een persbericht (pdf) zegt Fortis-CEO Jean-Paul Votron dat de klanten als ??n bedrijf, onder ??n vlag benaderd zullen worden. Hiermee wil Fortis de zichtbaarheid van het bedrijf vergroten om zodoende meer marktaandeel te krijgen. Op korte termijn zal de naam Fortis worden gehanteerd voor de belangrijkste bedrijfsonderdelen, wat het einde in zal luiden van namen als AMEV, de Direktbank, De Amersfoortse, Europeesche Verzekeringen en Stad Rotterdam verzekeringen. Via: zibb.nl

Categorie
Tags

2 Reacties

    Anders

    Ik bedenk me net dat deze aanpak volledig haaks staat op die van de DSB-bank. Die blijft juist bewust de merken Frisia, Lenen.nl, Becam en Postkrediet hanteren omdat die zo’n grote naamsbekendheid hebben. Ik ben er nog niet uit wat ik de wijste aanpak vindt. Over de irritantste hoeven we het niet te hebben natuurlijk 🙂


    28 januari 2005 om 14:14
    Joost Hoogstrate

    Wellicht een open deur maar…. de besparing op marketingkosten is aanzienlijk…

    NMB Bank heeft indertijd ook succesvol en zonder verlies van marktaandeel de naamswijziging naar ING gerealiseerd (met een budget van naar ik meen Hfl. 50 miljoen, “EN EM BEE wordt IE EN GEE”).

    En misschien heeft het ook met de focus van Fortis op de ondernemer (die zou meer Europees denken) te maken. Terwijl de grootbanken voornamelijk grote ogen gooien met retail banking (m.n. ING Direct).

    Interessante ontwikkeling… want merken als de Europeesche en met name AMEV zijn toch aardig ingeburgerd. En de afschaffing van die merken is toch een beetje kapitaalvernietiging.


    28 januari 2005 om 19:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!