Ford maakt interactieve reclamespot

6 september 2005, 20:19

Ford maakt interactieve reclamespotDe Belgische telecom-onderneming Telenet is nog maar net begonnen met interactieve, digitale televisie of de eerste interactieve reclamespot komt al op het scherm. Autofabrikant Ford bijt op VTM de spits af met een spotje voor de Ford Fiesta.

Het autootje neemt de rol van hockeypuck over in een wedstrijdje ijshockey. Aan die spot wordt nu, eenmalig, een interactief einde gebreid.

Op het eerste zicht is er geen verschil met het normale spotje. Alleen verschijnt er bij klanten van Telenets digitale televisie een rood bolletje op het scherm. Dat is het signaal om naar de afstandsbediening te grijpen en mee te doen aan een wedstrijd. Kijkers die geen digitale settopbox hebben, kunnen sms’en.

Het filmpje was alleen vanavond te zien in het reclameblok van 21 uur.

Franky, is Ford nog steeds een klant van Ogilvy? Opmerkelijk dat Ford in Belgie zo innovatief bezig is (zie ook Ford pakt uit met interactief billboard) terwijl ik in Nederland nog weinig van ze heb gezien!?

Bron: Het Volk (via: Zibb.nl)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    fwillekens

    Marco,

    Inderdaad. Klant van ons. We bouwen aan een online demo van de spot (als showcase), want er zijn nog slechts een 100-tal mensen die werkelijk op de rode knop zullen kunnen drukken. In tegenstelling tot je bericht is de spot gisteren niet uitgezonden owv technische vertraging.


    7 september 2005 om 05:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!