Expedia & Travelocity gaan ook offline verkopen

17 januari 2005, 16:00

Expedia & Travelocity gaan ook offline verkopenZowel Expedia als Travelocity openen deze maand kleine retail shops in en nabij hotels. Beide bedrijven hopen daarmee nieuwe klanten aan te trekken die nog niet online reizen boeken en ook te profiteren van de verkoop van bijvoorbeeld tickets voor lokale voorstellingen of sightseeing tours.

De traditionele reisbureaus hadden online al moeite en krijgen er nu dus ook offline concurrentie bij. “We felt we could make a pretty good business here by bringing our credibility to a space where there is no brand,” aldus Jamie McDonald van Expedia.

De kiosks worden zeker geen full-service reisbureau’s; Klanten die enkel een vliegticket willen of hotel willen boeken worden doorverwezen naar Expedia.com.

Henry Harteveldt van Forrester Research ziet het als een goede stap om meer los te komen van de verkoop van losse tickets en meer naar de verkoop van packages. Ook Bricksmeetbyte.com gaf eerder al aan dat de reisbureaus het juist daar van moeten hebben komende jaren.

Volgens Henry Harteveldt veranderen online reisbureau’s langzaam aan de manier waarop zijn tickets verkopen en proberen de consument bepaalde prijsverschillen uit te leggen. Zo introduceert Travelocity deze week ‘Flight Navigator’ met uitgebreide info over de vlucht, zoals beenruimte, maaltijden aan boord en het aantal resterende plaatsen tegen deze prijs etc. Travelocity hoopt bij de consument duidelijk te kunnen maken dat de 20 dollar hogere prijs het echt waard is en daarmee extra inkomsten te genereren.

bron: New York Times

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Evert Jan

    Lijkt me een succesvolle stap. Grappig genoeg laten de ‘stenen’ reisorganisaties nog weinig zien van interactie tussen outlets en internet. Verlamd door de beperkingen van hun (reserverings)systemen?

    Zou ‘bricks and clicks’ dan toch iets betekenen?


    17 januari 2005 om 20:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!