Europeanen besteden meer tijd aan web dan blad

4 december 2003, 05:47

Europeanen besteden meer tijd aan internet dan aan het lezen van tijdschriften. Het web is goed voor 10% van de mediaconsumptie van Europeanen, tegen 8% voor magazines.

Een en ander blijkt uit een onderzoek van de European Interactive Advertising Association. De onderzoekers zien verder dat de ?internetconsumptie? de dagbladen al dicht op de hielen zit. Kranten beslaan 13 procent van de mediaconsumptie. Tv blijft veruit het populairste medium met 41 procent. Wel zegt 45 procent van de gebruikers dat ze minder tv kijken omdat ze internet hebben.

Uit de studie blijkt ook dat bijna 90 procent van de ondervraagden (het aantal respondenten is niet bekend) vindt dat er te veel reclame op tv is. Minder dan de helft vindt dat dit ook online het geval is.

Het onderzoek werd gedaan door Millward Brown.

Bron:

Brandrepublic (via: http://www.adformatie.nl/)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!